Getter och hösilage

Líf

Trådstartare
Halloj! Ska snart få hem två "slyröjare" till gården. De har tidigare gått på hö (med mera naturligtvis). Nu undrar jag om man kan byta höet mot hösilage istället. Vore praktiskt då hästarna äter det.

Mvh /

Sv: Getter och hösilage

Hej!

Lycka till med slyröjarena, vi hade 2 såna på mitt förra stall och de åt bara hösilage och kraftfoder och ingen sly alls.. Ganska meningslösa mao..

/ Lavinia, som inte gillar getter efter dessa 2

Sv: Getter och hösilage

Slyn äter de på vår och sommar, då man normalt sett vare sig ger dem hösilage eller kraftfoder ;)

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 155
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 114
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
781
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama