Getingarna man ser nu, vad gör de?

Michellan95

Trådstartare
Ja som rubriken frågar, vad gör de getingar man ser nu ute i trädgården? Letar de bo eller föda? En del av dem är ju ganska stora (vanliga getingar inte bålgetingar) så jag antar att det är drottningar på jakt efter ett bra ställe att boa på?
Funderar på om det är dags att leta bon under hustaket :crazy: är inte så pigg på att ha en massa bon nu när man har en ettåring här hemma också som kryper runt och viftar med armarna.

Sv: Getingarna man ser nu, vad gör de?

Dom letar bon eller mat. Vissa har redan hittat ett bo - lagt sina larver och inväntar nu att dom ska kläckas.
Här hemma hos mig dödar vi alltid getingar som är kring huset vid denna tid på året. Vi vill absolut inte ha något getingbo i närheten. Så jobbigt när man ska sitta ute och äta när massa getingar kommer senare i sommar.

Så är dom på din trädgård så bor dom i närheten, och du kommer få ännu fler getingar i sommar om du inte dödar dom du ser redan nu.

Så dödar du en geting nu , så är det en drottning du dödar. . Om hon dör så kan ingen mata larverna = förhopningsvis getingfritt i närheten av ditt hus.

Det är helt sjukt vad getingar det är :crazy: försöker klå så många jag kan men eftersom jag samtidigt är lite skraj för dem så väntar jag oftast lite för länge med smällan, vill helst inte missa!
Jag får helt enkelt fortsätta min getingjakt, tack för svar! :)

kör med ett tennisrack eller badmintonrack det är det bästa ;) Slå till dom i luften liksom som dom vore en boll: P

haha nej :P herregud vad är det för rack du har hemma ? eller har du väldigt små getingar som myggor hhaha :P

Nu vet jag ännu mer vad dom gör ute.. Dom som flyger runt nu är drottningar dom gnager på trä som dom sedan tar med sig hem till sitt bo och bygger mer bo av. Och hennes larver ligger där inne i boet och när dom kläcks så blir dom typ hennes betjänter och flyger rutn och samlar mat och bomaterial. Drottningen ligger bara där inne i boet då och lägger mer ägg.. Så om du dödar geting nu så har du dödat en hel bo :)

Nej men de är smala små rackare som säkert kan gå igenom racket på längden ;) haha jag har nog inte funderat på hur nätet ser ut i proportion till en geting :D
I natt hade vi åska med tillhörande regn så idag har jag inte ens sett en geting nere i stallet och de som jag har sett på altan har bara svept förbi långt ifrån flugsmällan.

kör med ett tennisrack eller badmintonrack det är det bästa ;) Slå till dom i luften liksom som dom vore en boll: P

Jag kör flugsmällan. Använder den annars precis som du gör.

Jag drämmer till dem i luften med flugsmällan, kollar var de hamnar och klappar sedan på med flugsmällan tills de garanterat är döda.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 353
Senast: Lingon
·
Hästhantering Ja nu är jag villrådig... Har hållit på med hästar hela mitt liv (38 år gammal) Haft några unghästar och utvecklat ett visst system...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 442
Senast: Scilla
·
Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: Zizzy
·
Övr. Djur En berättelse om vår Stäppvaran Tösen. Och en berättelse om hur illa vissa reptiler sköts. Med folk som slutar mata för att den ska...
Svar
11
· Visningar
1 620
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka