aglaonema

Trådstartare
Vi har en gammal björk i hästhagen och jag har hittat ett hål där getingar flyger in och ut, man ser inget bo men troligen finns ett getingbo där. Nu vet jag inte om jag vågar ha hästarna där dom står mycket under björken och kliar svansen mot den etc, kan det vara farligt?

Troligen inte eftersom det inte har hänt något. Om inte getingarna känner sig hotade så gör dom inte hästarna något.

Getingar är inget hästarna vare sig dör av eller skadas om de får ngt stick.
det enda jag kan se kan hända är att hästarna rusar runt om de skulle bli stuckna ngnstans. Men getingar är rätt fredliga i sig faktiskt och brukar inte direkt anfalla i flock av bara normala aktiviteter runt om, undantaget är om det är jordgetingbon där ngn trampar rakt ner i boet typ... Jag hade inte oroat mig särskilt faktiskt. Gör du det ändå så är väl inte svaret att du ska behöva ta bort hästarna från hagen i sig utan isåfall, om det känns som värsta hotet så går det ju att ta död på boet via tämligen enkla medel. Men jag hade nog som sagt inte brytt mig om det utifrån hur det verkar och det du rapporterar är bilden av det hela.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka