German Lines kandar?

Zofie

Trådstartare
Jag har tänkt beställa German Lines kandar (men har ffa tänkt använda det som träns), men har lite funderingar som någon förhoppningsvis kan svara på:

Hur är det i storleken? Min ponny kan ha både stl. ponny och cob i träns, har cob på grimmor. Dock har hon nätt huvud, så nosgrimman blir ofta stor.

Bra kvalité?

Hur bred är nosgrimman?

Hoppas på svar! :)

Sv: German Lines kandar?

Jag har det och tycker kvalitén är ok. Jag har dock supermjuka träns så jag tycker det är en aning för hårt om jag ska vara ärlig, även om det blivit bättre med mycket smörjning. Ungefär som den mellanklass det är, antar jag. Men absolut minst lika bra som likvärdiga prismässigt. Helt ok alltså.

Storleksmässigt kanske en aning litet, tror jag.

Ingen aning hur bred nosgrimman är för jag bryr mej inte om sånt. Rätt bred tycker jag som hellre har smala:angel:

Okej, tack för svaren!

Hmm, svårt med storleken. Vet inte om jag vågar ta cob, är rätt att nosgrimman blir för stor, och det vore ju väldigt tråkigt.

Har hittat det på rea så då borde det ju vara prisvärt iallafall ;)

Beslutsångest!

Lädret är oftast väldigt mjuk och fint. De är små i storlekarna, skulle tagit cob om jag var du. Nosgrimman är ca 4 cm bred :)

Liknande trådar

Utrustning Ska vänja in bett på min ponny född -21 i höst och har börjat titta lite på träns. Grejen är den att jag inte har en susning om vilken...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: iNHALE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix