German Line Kandar

Horse_power

Trådstartare
Har funderat på att köpa detta kandaret till min pålle, men vill gärna veta vad ni tycker om det? lr om ni har tips på andra fina? :D
Någon som kanske har ett sånt här som kan visa en bild? :idea:

Tror ni dt går att ta bort ett sidostycke och andvända som träns också? :confused: :bump:

Skulle en mörkbrun häst, med liten, liten stjärn passa bäst i vitfodring på nosgrimman lr inte (svart läder nu) ? Tror jag är inne på vitt foder men är inte säker. :p

Mvh// Horse_power

Sv: German Line Kandar

för det priset är det ju bra. men tycker den vita fodringen är lite konstig, den liksom skrynklar sig eller hur man ska säga... och så har det väldigt korta sidostycken.

Använd sökfunktionen!! Victovie har visat en massa bilder på sitt German Line kandar så det finns att titta på i andra trådar;)

Är väldigt små i storlekarna. Jag köpte full och det är alldeles för litet för min, så nu hänger de hemma och samlar damm. Annars tycker jag det är ett snyggt kandar för den prislappen.

bra att höra att det inte bara var mina som var små. trodde först jag fått ett måndagsex pga sidostyckena verkade vara i stl ponny, men det andra jag köpte var lika konstigt. :crazy:

mm, märks dessutom att de ändrat om storlekarna. Det Cob jag har på Frida(170cm hög) satt superfint och i näst översta hålet på New Forest-hingsten(144cm). Sen i Falsterbo köpte vi ett svartvitt i stl Cob och där satt det betydligt längre ner i hålen, ungefär mitt i, nått hål längre ner. Eller så varierar det väldigt mkt för det svarta Cob-kandaret jag köpte till Forsythia(163) var likadant som Fridas men lite omändrade mått på bredden av lädret bla.
De verkar inte riktigt ha en bestämd mall får jag känsla av, men de är väldigt fina!

TS: De svartvita kandaren tillverkas inte längre tyvärr...

Lite bilder...
Frsommar07098.jpg

060603-04001.jpg

Juli278.jpg

:love: :love:
Juli303.jpg

Kandaret med utbytt nosgrimma (exakt likadan men med nosrem, från Hansbo) och pannband
Vr07007.jpg

Som Victovie påpekade så tillverkas inte det svart vita längre, jag fick tag i ett av de sista nu, ( affären ringde runder till massa återförsäljare och hittade tillslut ett.)

IMG_6655.jpg

Som ni ser så sitter stångremmen på nedersta hålet, och han har inget stort huvud, på mitt stübben som är cob har han det nästan längst upp..

Ts: Kan då få tag på det så är det jättesnyggt=)

för det priset är det ju bra. men tycker den vita fodringen är lite konstig, den liksom skrynklar sig eller hur man ska säga... och så har det väldigt korta sidostycken.

Eller hur.. Jag fick hem mitt förra veckan och vart en aningens besviken. För att kosta 1000 kr så tycker jag ändå att det kunde vara lite finare. Min vita fodring var skrynklig redan då jag packade ur den från förpackningen. Beställde dock storlek cob på fullhästen och det passade.

oj:angel: såg ju inte alltför stort ut.
såg nämligen att det fanns kvar med vitt foder i strl cob och min häst har inte så stort huvud. men om din har cob i vanliga fall så låter de ju litet, fast victovies frida har ju cob.. svårt!
fast jag ska nog spara ihop till ett döbert istället:love:

Helt OT (sorry TS!) men är det silvertejp som Frida har på hovarna på första bilden?

Varför?

:rofl: Japp det är silvertejp!:D Anledningen till det är att hon är nyskodd och har sulor - därmed fått silikonvinnanför sulan. Och för att det inte ska rymma därifrån innan det är färdigtorkat så måste vi tejpa in det! :D Tejpen tas bort ett par dagar senare :P

Liknande trådar

Dressyr Jag vet att det finns många kandartrådar, men jag lyckas inte riktigt hitta exakt det jag söker.. Jag vill ha tips på kandar till min...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: KallaMigBecca
·
Dressyr Hej! Nu letar jag ett nytt dressyrträns till min pålle :D Det ska vara ett svart rundsytt med bred nosgrimma, vet inte om jag ska ha...
Svar
18
· Visningar
1 423
Utrustning Ja, pållen behöver nytt träns. Vad passar han i? Det ska vara svart läder med silver-/stålspännen för att matcha dressyrsadeln ;)...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix