German Line Kandar

Sv: German Line Kandar

jag har haft två ggr men lämnat tillbaks en gång och sålt en gång. :p

det ser jättefint ut på bild men i verkligheten så njaaa.... dessutom var sidostyckerna extremt korta! nosgrimman var däremot stooor så sidorna kom långt bak, såg inte så bra ut. sen blev inte färgen nåt vidare på min häst heller....:(

har du häst med litet huvud och bred nos så funkar det nog bättre.

okej, min häst har litet huvud men absolut inte bred nos, så det kanske inte e så bra då. det såg ju fint ut på bilden men..

Ja, jag har två stycken! Ett svart och ett brunt. De har speciella storlekar, men tycker i övrigt bra om dom! Har cob till båda hästarna :p , just för att full skulle vara så stora i nosgrimmorna. Det första köpte jag på Falsterbo, fanns bara i cob så vi chansade o köpte det. Mjukt o fint :bump: . Det första var dock väldigt törstigt, men det andra var inte alls lika törstig.

Frsommar07088.jpg

Frsommar07096.jpg

Frsommar07098.jpg

Har fått byta ut bridongremmen på bruna kandaret då den blev för kort, samt pannbandet.

Använder det svarta kandaret som träns änsålänge :p . Achennosgrimman ser exakt likadan ut som GL-kandarnosgrimman, förutom achenfästet.
10april070.jpg

okej.. jag tycker det e så fint när det är som ett V på nosgrimman typ.. får se hur jag gör=)
Kommer aldrig ha råd med mitt döbertkandar iaf.

Ja, tycker också det är jättesnyggt.
Samma här :p , kommer troligen aldrig få ihop pengar till ett Döbertkandar...

Hur mycket kan man få ett german line för då? ungerfär

Jag har ett och jag är jätte nöjd med det, fast jag tror jag har full men ändå så har hästen ganska normalstort huvud. Visserligen fick jag göra ett extra hål på nosgrimman, men det är inte förstort annars.
Mitt blev jätte mjukt och fint när det fick ligga i olja över natten, sen smörjde jag in det.

Såhär ser det ut.
kandaret.jpg

de ser ju fint ut=) jag tror det lutar åt att det blir ett sånt iaf=)
och det är det som ser ut som ditt jag vill ha med vitt foder:) :d :love:

nej såå billigt är det ju inte, minst 990kr ligger dom på! dom flesta ställen över tusenlappen.

Jo det jag tittade på kostar så. Men jag vet inet om jag får skriva vart här för jag gjorde det i ett inlägg förut men då blev det raderat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806
Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 533
Senast: Hedwig
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 374
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar