German 490

född 1970 i Västtyskland hos Herman Meier, Sudweyhe, Ziegelei, Kreis Grafschaft Hoya.
Importerad 1972 av och tillhörig svenska statens hingstdepå Flyinge. Exporterad och såld till Norge 1981.

German är far till 22 stamboksförda avelsston och 2 diplomston. German var stationerad åren 1973-75 på Flyinge, 1976 Runeberg, Grimeton, 1977-80 vid Tullstorp, Hjärnarp och 1981 vid Gröndal, Nättraby. I tävlingar deltog 29 German-ättlingar under 1984 med en totalsumma av 10 535 kr.

e.Dezember 4128 Han. (e.Duellant) u.Auerröschen Han.64373

När German godkändes gjorde han en jättefin uppvisning på Flyingedagarna och fick många ston, men hans avkommor uppfyllde inte förväntningarna :(

Så vitt jag vet har han inte lämnat några framstående tävlingshästar.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·
Samhälle Är det någon som ska kolla, även om Sverige inte är med? Både det bästa...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
3 671
Senast: Snowball
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 563
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 261
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur