German 490

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Centaur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 970
född 1970 i Västtyskland hos Herman Meier, Sudweyhe, Ziegelei, Kreis Grafschaft Hoya.
Importerad 1972 av och tillhörig svenska statens hingstdepå Flyinge. Exporterad och såld till Norge 1981.

German är far till 22 stamboksförda avelsston och 2 diplomston. German var stationerad åren 1973-75 på Flyinge, 1976 Runeberg, Grimeton, 1977-80 vid Tullstorp, Hjärnarp och 1981 vid Gröndal, Nättraby. I tävlingar deltog 29 German-ättlingar under 1984 med en totalsumma av 10 535 kr.

e.Dezember 4128 Han. (e.Duellant) u.Auerröschen Han.64373

När German godkändes gjorde han en jättefin uppvisning på Flyingedagarna och fick många ston, men hans avkommor uppfyllde inte förväntningarna :(

Så vitt jag vet har han inte lämnat några framstående tävlingshästar.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Freazer
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 254
Senast: Murray
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
819
Senast: Tuppis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka