Gerbiler - Hjälp!

I

i-sack

Jag har gerbiler, och skulle vara tacksam för lite hjälp om dom.
Vad gillar dom? Jag menar som godis? Jag ger dom grönsaker och maskrosblad, men det vill dom inte ha ;|
Skulle också vilja ha lite tips på vad dom gillar över huvud taget, om någon har en gerbil så skulle jag vilja prata lite med den personen!:bow: :bow:

Sv: Gerbiler - Hjälp!

Jag har haft gerbiler i 4 år och de har aldrig nobbat äpplen, maskrosblad, päron, gurka, morötter, broccoli, hallon, jordgubbar.

Kom ihåg att gerbiler är gnagare och ska ha något att gnaga på. Ge dem färska äppelpinnar, det brukar inget djur nobba!

Jag har gerbiler, och skulle vara tacksam för lite hjälp om dom.
Vad gillar dom? Jag menar som godis? Jag ger dom grönsaker och maskrosblad, men det vill dom inte ha ;|
Skulle också vilja ha lite tips på vad dom gillar över huvud taget, om någon har en gerbil så skulle jag vilja prata lite med den personen!:bow: :bow:

De ska ha fröblandning som basföda, sen kan du ge små tillägg av ris/potatis/pasta och litelitegrann kokta och färska grönsaker. Dock inte för mycket, då kan de bli dåliga i magen. Kål ger gaser. Inga starka eller sura frukter. Banan gillar de - mums! I övrigt är det väldigt olika smak de ha de små liven, men ett poppat popcorn utan för mycket salt är bästa lördagsgodiset i världen. Litet hörn av en valnötskärna är också mums... :banana:

Tack så mycket :bow:
Mina bortskämda gerbiler nobbade gurka, morot, sallad men ÄLSKADE banan:D

Storfavoriterna för våra var nog avokado och broccoli. :d

Lite mera till vardags fick de små bitar av de grönsaker vi åt.
En bit potatis, gurka, någon nöt, champinjon, majs, tomat, röd paprika, äpple, banan, bönor etc. Åt vi tacos hade de riktig fest, de små liven.:)

De gillar de flesta grönsaker, och det brukar gå bra med små mängder.

En rolig sak med våra 3 var att de var hemskt beroende av grupptrycket.

Räckte man fram en bit åt Knaffe så kanske han nobbade den, men kom Knix fram och tog den direkt och började äta så kom Knaffe genast tillbaka och hävdade att Knix hade snott hans godis.

Samtidigt fattade Prixor att det var godis på gång och skulle såklart sno ur Knaffes händer.

Fullt slagsmål utbryter tills man fått fram mera godis. Sååå barnsliga farbröder!:D

Tack så mycket för tipsen, ska testa det.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 144
Senast: Gunnar
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 806
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
519
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama