D

Donalds

Jag har tänkt att skaffa gerbil, blev nämligen kär när jag lånade en bok på bibblan om dem:love:. Men en sak har jag inte förstått, i boken står det att man ska ha dem tillsammans med andra och det är ju naturligt de ska ju inte sitta ensamma när man är i skolan, men det går bara att ha hona med en hane. och vad gör man då om man inte har någonstans att göra av ungarna?? Jag har förstått av andra böcker jag läst om gerbiler att man iaf kan ha hona/hona. Så undrar jag hur det verkligen ligger till på den fronten..:confused:
:bow:sam för svar

Har själv inte gerbiler men en bra kompis till mig har det.
Det är två bröder som hon köpte samtidigt på djuraffären. Dom har hållit ihop sen dom föddes och är bästa vänner! Så att köpa syskon kanske skulle vara nått? :)

Vi hade två flickor. Helt vilda, de fick tyvärr avlivas eftersom de var helt ohanterbara. De bröt sig ut ur buren (fråga mig inte hur) och började gnaga på saker i huset. Jag vill inte skrämma dig men du kanske ska tänka efter två gånger innan du köper gerbiler. Det krävs nog att man är rätt van vid hantering av den sortens djur. Och köp dem inte av en djuraffär, de har ett stressigt liv och har inte fått den bästa starten i livet.

malu

Jag hade två honor från samma kull. Det var aldrig några problem, de kom jättebra överens.

Det är väldigt sociala och snälla små djur, men det gäller att man håller på mycket med dom, så dom blir vana med handen. Ett tips jag kan ge är att skaffa en plastbur. Vi hade en gallerbur från början, som snabbt byttes ut. De gräver frenetiskt och det var spån precis överallt... Man fick sopa flera ggr om dagen. Undvik plastinredning (följer oftast med buren) för de gnager på ALLT!! Trä är bäst.

:bow:tack för alla svar. Nu har jag haft fyra hamstrar och tycker att de är lite tråkiga för att de är så "sega" så att säga och så är ju gerbiler vakna dagtid tvärt emot hamstrar. Har haft plastburar till alla mina hamstarar utom en, tycker att det är bättre för det låter inte så mycket heller närde de gnager på gallret:p...

Honor = flera ELLER Hanar = flera är helt Ok om man inte ska starta uppfödning. För tillfället har jag 3 honor ihop, ej syskon men de är tok-bästisar...helt underbara, men de ÄTER på inredningen i min lägenhet!!!!1

Är det möjligtvis Nicky Bakers bok du hittat? Den är ganska bra men innehåller tyvärr en del faktafel.

I övrigt tycker jag definitivt att gerbiler är ett bra alternativ om man tycker att hamstrar är sega, de är alltid pigga och glada!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 206
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 230
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 437
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar