Ger ni era katter kattmynta?

Sv: Ger ni era katter kattmynta?

Jag ger det som en form av aktivering. Första gången fick han bara för att jag var nyfiken hur han skulle reagera. Ragnar har sin strumpa med kattmynta liggandes här på golvet bland sina andra leksaker och jag upplever inte alls att han blir nerknarkad eller beroende. Han är på den ibland, men långt ifrån lika mycket som han tex leker med sin folieboll.
 
Sv: Ger ni era katter kattmynta?

Mina kissar har kuddar med kattmynta i.Två utav dom sysselsätter sig ibland med dessa och den tredje gillar det väldigt mycket.
 
Sv: Ger ni era katter kattmynta?

*kl*

Gammelkatten ignorerar totalt, lillkissen tycker det är kul en stund medans mellankatten blir heeeeelt till sig i trasorna av leksaker med kattmynta
Godis ska vi inte prata om, sånt får man gömma väldigt väl annars stjäl han
 
Sv: Ger ni era katter kattmynta?

KL
Har visat dessa bilder tidigare, jag ger mina katter kattmynta i riktig form.
Det vill säga jag planterar i trädgården, dom älskar det! Finns knappt en växt som inte är sönderbruten pga att dom rullar runt där.
Inne får dom leksaker m.m med kattmynta men det är inte alls lika populärt.

230933_530359066990250_1790524709_n.jpg


23939_530359833656840_264147639_n.jpg


553522_530360003656823_355191406_n.jpg


/b
 
Sv: Ger ni era katter kattmynta?

Vad kul att kunna ge dem "äkta" :)
Vet att mamma kände nån som av misstag planterat kattmynta i trädgården. Hon hade snart hela kvarterets katter där.. :D
 
Sv: Ger ni era katter kattmynta?

Det finns frön att köpa.
Sen är det bara att så.

Göm dock plantorna för katterna i början, när dom är små (plantorna alltså) så knäcks dom lätt och har svårt att återhämta sig från katthångel.
/B
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373
Övr. Hund Hunden har börjat med resursförsvar gentemot ena katten, M, när vi är inomhus. Han gör utfall och biter mot henne när hon går förbi/går...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Egonson_
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
7 170
Senast: Mumfie
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp