general eller amature...

PrittePuff

Trådstartare
Jag ska köpa en Quarter, nu snart idagarna, och sitter och ska bli medlem på aqha.com
Men va ska jag bli för medlem? general eller amature?
Va är det för skillnad?

Jag kommer ju tävla green as grass och beginner, om jag kommer ut på tävlingar i år, men det siktar jag på, kanske nån amature tävling med.

(tänkte inte va me i wras)

Sv: general eller amature...

Okej, så jag som bara tänkt att träna och tävla min egen ska vara amature. då e jag me.

Men det här Novice Amature, Då tävlar man bara mot andra Novice? Kan man va med i den med en häst som redan har över 50 AQHA poäng? Jag har ju ingeting alls, men hästen har ju tävlat en hel del innan.
Kan jag byta upp till Amature senare under året? Eller måste man "förtjäna" dom här 25 poängen först? (som ändå inte räknas sen?)

Som Novice Amateur får du rida båda Novice-klasserna och Amateur-klasserna. Novice gäller bara ryttaren.

Okej, så jag som bara tänkt att träna och tävla min egen ska vara amature. då e jag me.

Men det här Novice Amature, Då tävlar man bara mot andra Novice? Kan man va med i den med en häst som redan har över 50 AQHA poäng? Jag har ju ingeting alls, men hästen har ju tävlat en hel del innan.
Kan jag byta upp till Amature senare under året? Eller måste man "förtjäna" dom här 25 poängen först? (som ändå inte räknas sen?)

Amatör status handlar inte bara om du "har tänkt" att tävla och träna din egen häst...
Amatörstatus kan du inte söka om du har mottagit någon form av ersättning, direkt eller indirekt för att ha utbildat, tränat eller tävlat någon annans häst under de senaste fem åren...
Har du bara ridit och tränat dina egna hästar är det grönt att ansöka om amatör medlemskap...
:banana:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 098
Senast: MiniLi
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: sorbifolia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 765
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 059
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb