Gekås, tips?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emelit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 242
Sv: Gekås, tips?

Det är olika gång från gång vad som finns, men selar har jag inte sett några, likaså sadlar, skor och stölvar finns inte heller.

Nu har de även ridhjälmar FRÅN 149:-
De har ävan kända märken som mouintain horse och victor hugo.

Baddräktstyg vet jag inte? Ljusbeige botten med vitt och svart rutmönster. Vi har sådana allihop i stallet, och de har hållit bra för spöregn en hel dag, förutom precis vid manken då där det saknas innefoder. Är det samma täcke tror du?

Ja det måste vara samma, kan du kolla om ditt innertyg är svart lite "töjbart"??

Är det snabbspänne och bogveck på (bogvecken sitter lite väl längt bak ;))

Mitt var precis dygnsurt det höll inte mot regnet, men om det är samma täcke som dig så får jag ju byta det för då är det ju uppenbarligen inte fel på alla.

Shortchaps finns men inga skor eller stölvar.

Det kanske kan komma partier med det också Gekås köper in restparter med prylar, iallafall de som verkligen är prisvärda tex täcken av lite dyrare märken, de finns så länge de finns och sen så kommer annat, så för att något funnit en fång man har varit där så är det långt ifrån säkert att det finns nästa gång. Jag skulle ha en tävlingsskjorta sist det har funnits massor tidigre, nu var de slut och de hade inga alls.

om jag inte missminner mig fanns det jodphurs i olika modeller när jag var där.... massor av söta scabrak men typ ingen av dem hade mankfrihet... :smirk:

Jag säger inte att du har fel, jag har bara inte sett "någon sorts fotbeklädnad" en enda gång jag har varit där.

Nu har jag vart där
Det blev
*Grönt schabrak
*Beige hoppschabrak
*Blågrått allroundschabrak
*benlindor blå och bruna
*sadeltvål
*ridhandskar
*två grimskaft
sen kommer jag inte ihåg mer.
Men jag har ingen större lust att åka dit igen :crazy:
Köpgalna folkjävlar :devil:

Det gäller att tajma och åka dit typ dagen innan de flesta får ut sin lön (onsdag denna veckan), och när ingen har gått på semester än.

När vi var där i tisdags var där jättelite folk (för att vara på GeKås alltså).
Vi kunde parkera nästan vid dörren ju :D Nåja 400 m bort men det är då bättre än 1 km :p
Helt amazing, där var inte en människa på hästavdelningen och bara en före oss i kassan!! :bump:

Senast ändrad av en moderator:

Det där med lönen tycker jag inte funkar längre, det är så många som har olika kreditort så det spelar ingen rollo det är före eller efter lön. Men mot förmodan så är det faktiskt nästan helt tom veckan för jul :eek: (lite långt dit nu kanske ;)).

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 530
Senast: Fiorano
·
Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
954
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31