Gekås, tips?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emelit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 242
E

emelit

Ska dit imorgon och undrar vad man ska akta sig för att köpa? Eller allting kanske är superbra? :p

Sv: Gekås, tips?

KÖPTE ETT RUTIGT ( SKITSNYGGT) REGNTÄCKE DÄR FÖR 399 PIX :eek: Snabbspännen, bensnören, maggjord, bogveck, svansrem yes you name it. SUVERÄNT! Den enda lilla nackdelen var att innetyget började strax nedanför manken så en liten liten del blev blöt vid ihållande regn. Annars helt tätt :D Jag är supernöjd.

Köpte dessutom fleecelindor typ 4 par i olika blå nyanser, 39 kr styck. :banana:
Schabrak 59 :- Superläckra. Shortchaps 99 :- :banana:

Finns hur mycket som helst. Löjligt billigt :eek: Ta med stora plånboken så kan du köpa på dig för ett par år ;)

Var där för en dryg månad sen. Handlade bara massa hästsaker. Skitbra grejor och bra pris framför allt. Längtar redan tills jag ska dit nästa gång.

Jag har varit jätte nöjd med allt jag köpt!
Ridjacka 129;-
Resår lädergjord 149;-
Boots 29;-
Lädergrimma 39;-
Ländtäcke 80:-

har köpt massa mer kommer bara inte på allt :o

just det.
mountain horse ridbyxa m "gubbveck" 99;-
victor hugo ridstrumpor 40;-
kort vinterjacka 99;-

Jag längtar med tills jag ska dit! Önskar att jag bodde granne med Ge-kås men då kanske man skulle vara pank jämt? Man köper ju mycket när man är där. var där i mars och ska dit i höst igen! Var där för första gången i höstas och sen vill jag bara dit jämt!

Vi brukar åka till Gekås en gång varje höst och varje vår. Dom har inte haft hästsaker där så länge men de grejer jag köpte sist jag var där i höstas har funkat jättebra, över förväntningarna om man tänker på hur enormt billigt allting är. Jättenöjd! :)

mountain horse ridbyxa m "gubbveck" 99;-

Var det länge sedan du köpte dina Mountain Horse med gubbveck?
Letar efter sådana med ljus och lykta!
Var nämligen mina gamla favoriter,men nu lever bara två par vita(varav det ena nya,fyndade på Scandinavium!)

Gekås är bäst! Det ända lite sämre jag köpte där var ett shettisträns för 99 kr, lite dåligt läder, men vadå? 99:-!

Sen köpte vi en massa annat också, hovkratsar 3kr! Strykkappor, benlindor, schabrak, vantar, ridstrumpor, spön, borstar, grimmor, grimskaft, transportskydd (99kr!!)

Hur billigt som helst! Synd bara att resn dit kostar en hel del...

JAg tycker det var bra kvalitet på det som fanns, iallafall det mesta...köpte ett skitfint täck, vattentätt andastäcke men mer åt vinterhållet för 299 kr ( tog den sista 135:an :angel: ) grimma i läder för 99....shettisträns o en massa andra småprylar.....det är verkligen läge att fynda där...ska åka tillbaka i höst och ladda upp för vintern.....

Var det ett ljust täcke med typ baddräktstyg inuti??

Har ditt hållt mot regn?? Mitt var ännu blötare innuti än utanpå. :mad:

Det finns ju gamla trådar om detta ämne. Jag var där för inte alls spec. länge sedan, använd sökfunktionen. Sök på "Gekås-Rapport!"

Nej, allt är inte superbra, men det mesta är helt ok. Sådär megastort sortiment har de ju inte, majoriteten är ridbyxor, grimmor och schabrak :D

Jag köpte en lädergrimma för 99:-, svart med mässingsspännen. Denna satt jättebra på min häst, och var jättemjuk från början. Verkar vara av riktigt bra kvalité!
Schabrak har de också många, fina och i olika modeller. Köpte ett för 150:-, visserligen kostade det en del med det var jättefint. Beigt med en fläta i brons och så brun kant, såg jättefint ut på min häst (fux) och till hennes bruna utrustning.
Sen köpte jag ett schabrak till en kompis för 89:- blått med lite grå ton i, med en stor silverfläta och så var det en kant i samma färg som på själva schabraket. Också jättesnyggt, hon gillade det skarpt!!

Köpte även Sommarspray från Horsewise. De har även fler produkter, tror de hade t.ex. Förstahjälpen Spray, Torrschamp osv. för 99:-/litern. Sjukt billigt jämfört med Hööks sommarspray (också från Horsewise) där kostar den 149:-/350 ml.

Köpte lite borstar och så också, och ett par handskar från Horka. 29 spänn, för ett par skinnhandskar med supergrepp! Ångrar att jag inte köpte fler par!

Sedan införskaffade jag ett par nya ridbyxor av märket Copperfield. Men köper du dessa så ta en storlek (eller kanske t.o.m två) än vad du normalt har. De är stora redan från början + att de töjer sig. Men de är supersköna och håller bra! Mina helskodda därifrån kostade 299:-, tygskodda kostar i af under 200:- (typ 149:- tror jag...)

Köpte även en MH väst för 99:- (tror jag den kostade) en grå....

Finns där någon kör el. travutrustning?? Selar? Isåf vilka?

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 530
Senast: Fiorano
·
Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
954
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31