Gekås - Kristi Himmelsfärdsdag?

bettysmatte

Trådstartare
Tänkte ta en tur till Gekås imorgon. Någon som har varit på där på Kristi Himmelsfärdsdagen och har lite koll på om det brukar vara packat i affären då? Egentligen bör det väl vara lågsäsong nu, men det är ju helgdag så det kanske är annorlunda? Eller gör folk helt andra saker imorgon (hoppas ;) !)?

Räkna med att det är mycket folk, om än inte så packat som en lördag under hösten.
/Samba, fd. anställd och ortsbo

Tänkte ta en tur till Gekås imorgon. Någon som har varit på där på Kristi Himmelsfärdsdagen och har lite koll på om det brukar vara packat i affären då? Egentligen bör det väl vara lågsäsong nu, men det är ju helgdag så det kanske är annorlunda? Eller gör folk helt andra saker imorgon (hoppas ;) !)?

Min erfarenhet är att det är perfekt att komma dit vid 10-11 på förmiddagen, då har de värsta värstingarna redan härjat runt i några timmar, det är ingen kö in och folk börjar bli fikasugna. :)

Och jag tycker bästa tiden är efter 15.00-16.00 för då har dom flesta bussarna åkt hem igen.
Jag har ju inte så långt dit så brukar ta eftermiddagen.
Nackdelen är ju stängningstiden om man tänkt gå där länge. Själv går jag igenom hela varuhuset på ca 2 timmar så eftermiddagen passar mig perfekt.

Och jag tycker bästa tiden är efter 15.00-16.00 för då har dom flesta bussarna åkt hem igen.
Jag har ju inte så långt dit så brukar ta eftermiddagen.
Nackdelen är ju stängningstiden om man tänkt gå där länge. Själv går jag igenom hela varuhuset på ca 2 timmar så eftermiddagen passar mig perfekt.

Ja, så gör jag också oftast. Det var rätt fint när jag bodde i Falkenberg och kunde åka dit vid 18 efter jobbet. Helt perfekt!

och jag skulle hålla mig långt borta då det är långhelg och alla är lediga, finns ju massa vanliga dagar att åka dit

Klart det gör, men då är ju inte jag heller ledig... ;) Nu har vi inte jättelångt dit - 17 mil ungefär - men det tar ju ändå en stund, så att åka efter jobbet går oftast inte.

Liknande trådar

Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 972
Senast: Lobelia
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 621
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 920
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets