Ge trädgrenar åt trägnagande hästar?

S

salander

Nu tänker jag inte på gran, utan på t.ex. körsbärsträ, al och liknande. En vän har ett 8 mån föl som gnager loss hej vilt på utestaketen (fölet går på lösdrift). Nu tänker hon lägga in lite grenar åt termiten.
Jag har googlat men tycker inte att jag hittar särskilt mycket information om ämnet.
Är det någon här som brukar ge trädgrenar åt sina hästar och som har några erfarenheter att dela med sig?

Sv: Ge trädgrenar åt trägnagande hästar?

Allt utom idegran och ek, det är giftigt.

Björk är inte giftigt, men verkar inte så poppis.

Jag kör rönn, al, hassel, körsbär, vildapel, asp och såklart gran.

Allt utom idegran och ek, det är giftigt.

Björk är inte giftigt, men verkar inte så poppis.

Jag kör rönn, al, hassel, körsbär, vildapel, asp och såklart gran.

Vad bra, då verkar det ju funka med det mesta. Tack!

Jag undrar lite hur ett föl kan bli såhär gnagigt? Har det jämngamla kompisar? tillräckligt stor hage för lösdrift? Annars som sagt. Ek och idegran är giftigt.

Jag undrar lite hur ett föl kan bli såhär gnagigt? Har det jämngamla kompisar? tillräckligt stor hage för lösdrift? Annars som sagt. Ek och idegran är giftigt.

Hagstorleken är bra. Jämnårig kamrat saknas ännu, men är på gång, så fölet går för tillfället tillsammans med en vuxen valack.
Vi får hoppas att grenar och en kommande kamrat kan avhjälpa gnaget.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 570
Senast: kem
·
G
Foder & Strö Hej! Jag skrev ett inlägg här om tips på vad man ska ge en het häst som har svårt att lägga på sig. Många tyckte att jag gav min häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 805
Senast: Genesis
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 180
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar