Ge ridlektioner- hur mycket ta betalt?

Amk

Trådstartare
Jag ska förmodligen börja ge lektioner åt en bekants två barn. Barnen kommer rida ensamma varje ridlektion, men vara tillsammans under körlektioner/hanteringslektioner. Hästen är en jättetrevlig och lugn häst.

Lektionerna kommer förmodligen bli runt 1-2 timmar/gång inkl hämtning från hage, borstning osv. Dessa två barn (ungdomar) kommer också hjälpa mig när jag är bortrest med att titta till hästarna. Vi bor grannar, så det är inget jättejobb det handlar om då, utan bara se så att "alla ben sitter på".

Nu funderar jag på hur mycket jag ska ta betalt för dessa lektioner. Alltså 1-2 timmes enskild lektion 1 gång/vecka.

Hur skulle ni göra? Familjen kommer ju hjälpa mig litegrann, men jag ska såklart ha betalt för både tiden och hästen. När jag jobbar extra med annat får jag 100 kr/timme (vitt), och det tycker jag känns rimligt för tiden jag lägger ned. Sedan tycker jag att ja borde ta lite betalt för "slitaget" på hästen.

Idéer om var jag ska ligga i pris? Ridskolan där barnen rider nu tar 145 kr/timme, men då grupper om 7 barn.

Sv: Ge ridlektioner- hur mycket ta betalt?

Jag som förälder skulle tycka det var ok att betala 100 konor per barn.

Tack för ditt svar! Det är någonstans där jag tycker det känns rimligt.

Jag trodde du ville ha mer! :) Lät så på ditt första inlägg.

Faktumet att ungdomarna tittar till dina hästar, lite jobb för dem, men mycket värt för dig, motiverar det låga priset enligt mig. Goda grannar är guld värt, och då är kompispriser väl motiverade.

Vill är det klart jag vill, men det viktigaste är att det är ett pris som är schysst mot både mig och familjen. Jag får ju ut 80 kr/ h efter skatt på mitt andra jobb, och om jag nu tar 100 kr/timme och barn så får jag ju 20 kr för slitaget på hästen. Det tycker jag låter rimligt, de får ju ändå mycket mer handledning än vad de kan få i en ridgrupp om 7 personer.

Fler som kan ge sina åiskter och förslag?

jag tycker också att 100:- verkar lagom. Jag rider för min c-tränare för 150 kr för 1 timme/ en gång i veckan. Att du också får gentjänster av dom blir ju plus för dig. Hoppas att det blir bra! :)

jag tycker också att 100:- verkar lagom. Jag rider för min c-tränare för 150 kr för 1 timme/ en gång i veckan. Att du också får gentjänster av dom blir ju plus för dig. Hoppas att det blir bra! :)

Det var sjukt billigt...

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 863
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama