Diabolical_Kitten
Trådstartare
Min kanin är gammal, 7½, är en vädur. Den senaste veckan har nog blivit ganska dålig, och har börjat snedbelasta. Hon har aldrig haft dettas problem förut, men nu har hon helt plötsligt börjat sita och ligga snett. Den ena foten är mitt under henne nästan och den andra foten är vinklad utåt. Hon är ganska kittlig av sig men idag när jag kittlade henne under foten (då jag mistänker att nåt är allvarligt fel) reagerade hon knappt. Hon brukar sprätta iväg men hon satt kvar och hon rykte inte bort foten eller nåt.... Hon kan lyfta den som vanligt och hon kan skutta som vanligt, dock är hon inte lika pigg på att ränna runt i huset som en galning, utn hon tar några skutt, sen sätter hon sig igen. Hon har även blivit smalare den senaste veckan, och hon har alltid varit en bastant dam , men nu känner jag hennes revben TYDLIGT och hennes mage är mkt mindre (mindre än vad jag tycker den borde vara) även om hon äter ganska mycket.
Ska jag avvakta nån vecka eller ta henne till vet direkt imorgon bitti? Förmodligen kommer dom säga att jag ska avliva henne.... Därför vill jag helst inte, men jag vill absolut inte att hon ska lida. Men jag tyucker hon verkar glad och hon är fortfarande glad i mat och hö och fortfarande vill hon kela och jag får röra henne överallt, så hon verkar inte ha direkt ont, men nåt är fel med tanke på hur hon belastar benen.
Suck...
Ska jag avvakta nån vecka eller ta henne till vet direkt imorgon bitti? Förmodligen kommer dom säga att jag ska avliva henne.... Därför vill jag helst inte, men jag vill absolut inte att hon ska lida. Men jag tyucker hon verkar glad och hon är fortfarande glad i mat och hö och fortfarande vill hon kela och jag får röra henne överallt, så hon verkar inte ha direkt ont, men nåt är fel med tanke på hur hon belastar benen.
Suck...