Jag tycker att det är skönt att bo i en lägenhet som "fungerar" så att jag slipper vara jobbig mot hyresvärden och felanmäla hela tiden- det är ju mitt ansvar att ta hand om lägenheten och felanmäla, men det är rätt tungt när det är fel som måste anmälas ideligen. Föredrar också att man inte märker av varandra typ.Nej det är det inte. Jag tycker bästa dealen är att vi märker av varandra så lite som möjligt på det stora hela.
Edit: och jag har jättefina hyresvärdar.
Det regnade in längs med kökslampan, stopp i avloppet, regnade in på fler ställen och fler gånger, spisen som inte fungerade riktigt men tog 4 år innan jag fick en ny som jag själv ordnade och drog på hyran helt sonika... kran som läckte och måste bytas ut helt (inte bara en packning) och som gjorde att silikonet vid kaklet möglade och försvann ideligen så jag fick lägga nytt där, mögel, problem med strömmen. Han å sin sida hade aldrig klagomål eller något på mig dock, men det kändes jobbigt att behöva meddela honom om sådant ständigt, samtidigt som det var min skyldighet.
Det är så lugnt och skönt nu, måste jag säga! Jag liksom... betalar hyran! Ärrad av mitt förra boende får jag ibland panik när jag ser något och hinner tänka "Är det MÖGEL???" innan jag inser att det bara var damm eller en fläck och inget farligt.... Trista hyresvärdar ger ont i magen och ångestpåslag.