Tro är ju en sak.Här tror jag att du överskattar polisens utredande resurs. Eller underskattar, beroende på hur man ser det.
Egen erfarenhet en annan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tro är ju en sak.Här tror jag att du överskattar polisens utredande resurs. Eller underskattar, beroende på hur man ser det.
Ingen licens för vad, Juno? Det stämmer inte. Alla utredare har tillgång till Juno via Intrapolis. Oavsett är det en FU-ledare som beslutar om man ska utreda vidare eller ej, inte en utredare. Och visst kan FU-ledare ha bra generell koll på vad som är intressant att driva vidare och en (även om de givetvis inte sitter och använder TR-domar som nåt slags prejudikat).Utredaren kommer inte att söka i Juno, och har i de allra flesta fall ingen sådan licens
Du verkar tycka mycket är obehagligt?@Inte_Ung Jag är hemskt ledsen för alla problematiska hyresgäster du har haft genom åren som renderat så många polisanmälningar emot dig. Jag är inte en av dessa och de "anklagelser" du riktar emot mig är nästintill obehagliga. Vänligen har du inget hjälpsamt att komma med utan att behöva lägga in insinuationer om mig som hyresgäst utifrån erfarenhet av dina egna hyresgäster får du gärna avstå att svara. Inget av det du tagit upp här varit applicerbart på min situation.
Tack.
Riktigt tråkig attityd där, antar att empati är något du ser ner på?Du verkar tycka mycket är obehagligt?
Hantverkarna gjorde sitt jobb dom är inte ett dugg intresserade av ditt hem. Var glad att underhåll ingår.
Absolut inte men det är en rutinåtgärd som görs i alla hyreslägenheter ingen som vill in i ts lägenhet i annat syfte än att göra sitt jobb.Riktigt tråkig attityd där, antar att empati är något du ser ner på?
Hantverkarna kanske inte går att boka månader i förväg?Fast OVK är inget som dimper ner från himlen helt plötsligt och måste åtgärdas nu-nu-nu. Alla hyresvärdar vet ju om att det är något som måste skötas om regelbundet och då även måste planera för det i tid. Att meddela sin hyresgäst för sent är inte att planera i tid, inte heller är OVK ett akut underhåll (a la vattenläcka är) där man måste komma in på stående fot, utan man kan planera ordentligt så att det inte blir sådär plötsligt att någon "måste" in för att hyresvärden inte ska straffas för bristande OVK underhåll.
Blir man osams för att en hantverkare går in i ens lägenhet utan lov, för oavsett om man kommer någonstans med en anmälan eller ej så är det ett brott då det inte är ett akut underhåll som måste göras akut just då, så är det hyresvärden som har problem och behöver fundera på sitt bemötande. Speciellt om en hyresgäst faktiskt har varit tillmötesgående och blivit bemött med kalla handen.
Du har nog inte läst tråden från början. Hantverkarna tog sig olovandes in i lägenheten via en olåst balkongdörr. Det förfarandet var ämnet för tråden, inte själva jobbet som hantverkarna gjorde.Absolut inte men det är en rutinåtgärd som görs i alla hyreslägenheter ingen som vill in i ts lägenhet i annat syfte än att göra sitt jobb.
Aha, bra grej att de faktiskt har tillgång till Juno. Det är en bra resurs.Ingen licens för vad, Juno? Det stämmer inte. Alla utredare har tillgång till Juno via Intrapolis. Oavsett är det en FU-ledare som beslutar om man ska utreda vidare eller ej, inte en utredare. Och visst kan FU-ledare ha bra generell koll på vad som är intressant att driva vidare och en (även om de givetvis inte sitter och använder TR-domar som nåt slags prejudikat).
Uppsåt är också mycket viktigt ur ett juridiskt perspektiv.Absolut inte men det är en rutinåtgärd som görs i alla hyreslägenheter ingen som vill in i ts lägenhet i annat syfte än att göra sitt jobb.
Hantverkarna kanske inte går att boka månader i förväg?
Oavsett är det inget kriminellt att hyresvärden sköter om SINA fastigheter.
. TS hade ju överenskommelse med hantverkarna att de skulle utföra arbetet utifrån eftersom TS var bortrest. Men hantverkarna verkar ha fattat eget beslut att gå in genom balkongdörren. .
första dagen jag var borta hörde min nuvarande hyresvärd av sig och sa att arbetarna behövde komma in i min lägenhet i veckan. Jag meddelade då att jag är bortrest och är hemma som idag. Ingen huvudnyckel finns.
Nej det hade ts inte, inte heller nekade ts någon att gå in, möjligen tog för givet att ingen skulle gå in iom avsaknad av huvudnyckel.
Olåst balkongdörr i det läget kan faktiskt tolkas som ok att använda.
Jag mailar min hyresvärd som blir lite förvånad/chockad och säger att de hade kommit överens om att borra hålet utifrån, inte det bästa/normala men ok iom jag inte var hemma.
Bra hyresgäster brukar inte ha några problem med sina hyresvärdar.Jag har bott i HR i nästan hela mitt liv. Har aldrig haft några problem med HV gällande detta.
Och du har inte läst vad jag skrivit om vad som hänt Tills du gjort det betackar jag mig för nochiga svar.Du verkar tycka mycket är obehagligt?
Hantverkarna gjorde sitt jobb dom är inte ett dugg intresserade av ditt hem. Var glad att underhåll ingår.
Det där kan faktiskt tolkas som att de inte kunde komma in p.g.a. avsaknad av huvudnyckel och då fick lösa det på annat sätt.Jo, HV hade visst en överenskommelse med hantverkarna att de skulle utföra arbetet utifrån eftersom TS inte är hemma och huvudnyckel inte finns.
Bra hyresgäster brukar inte ha några problem med sina hyresvärdar.
Det där kan faktiskt tolkas som att de inte kunde komma in p.g.a. avsaknad av huvudnyckel och då fick lösa det på annat sätt.
Inte som något nekande till att få komma in.
Och så upptäckte de att de kom in genom balkongdörren, problemet löst!
Var ser du något om nekande?
Man kan lika gärna vända på det. Bra hyresvärdar brukar inte ha några problem med sina hyresgäster. Sen finns det alltid rötägg med de finns på båda sidor.Bra hyresgäster brukar inte ha några problem med sina hyresvärdar.