Gårdssysslor..

Vi gör nog det mesta tillsammans i form av gårdsysslor. Hästarna är mitt intresse men sambon brukar hjälpa till. Mycket för att vi oftast tar alla "djursysslor" i ett svep tillsammans. Dvs gör rent hos höns och ankor, fyller vatten och ser över mat. Sen gör vi samma i lösdriften, mockar, fixar vatten och mat. Han hjälper också till med hästarna ett par dagar i veckan, ibland mer ibland mindre. :) Men det händer att jag tar alla djur själv och att han ibland mockar lösdriften medan jag är ute och rider, vilket är väldigt uppskattat :love:

Samma sak med övriga gårdssysslor, att röja, hålla ordning och fixa saker löpande gör vi båda två i samma utsträckning och oftast ihop då det är ett sätt för oss att umgås på! Så slår man ut det över tid är det nog nära 50/50. Vilket vi trivs med :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 116
Senast: Cilla
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 416
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar