Gårdsförsäkring

mahlmt

Trådstartare
Jag har köpt mig en liten gård och undrar vilka bolag ni har era gårdar försäkrade i?
Alla bolag har ju inte gårdsförsäkringar. Vill undersöka lite innan det är dags för infyttning.
 
Jag har Länsförsäkringar, mest för att det bolaget jag hade innan plötsligt slutade med att försäkra Lantbruk och det enda alternativet som fanns då var dom. Sedan har jag inte brytt mig om att byta även om det dykt upp nya bolag på marknaden.
 
Vår gård är försäkrad hos "sockenbolaget", fast det heter nog "dina försäkringar" eller nåt numera. Det är lokala försäkringsbolag som har någon form av samarbete.
 
Vi har vår gård samt vårt bostadshus (det är två separata fastigheter) försäkrade hos Dina. Jag har det mesta av mina försäkringar hos dem. Tycker de är jättebra!
 
Måste bara fråga, har ni haft skador på era gårdar?

Hur har bolagen hanterat dem? Snabb service? Krångel??
 
Jag har haft två skador de senaste åren en stormskada och ett åsknedslag. Bägge gångerna har det gått både snabbt och smidigt med mitt bolag. Det är för övrigt de enda skador jag haft under åren jag haft egen gård.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 168
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
5 902
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 628
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 777
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp