Sv: Gärds!
Men helt blind är du iaf inte! Iofs svårt att missa min häst när han står precis framför näsan på en
KL
Jag är bara sååååå nöjd med min lilla häst!
Resultatet var väl inget att hänga i julgranen direkt men det spelar ingen roll!!
Dressyren var jag nöjd att han var avslappnad och jag hade kontroll hela vägen. Inga avbrott eller korsgalopper. Domaren var dock inte nöjd, men det var nog pga av dimman
Hoppningen var lite ehhh... ojämn? Bitvis blev han stark och bitvis fick jag honom att slappna av och komma ihop sig. Dock ett stort framsteg då jag tidigare inte kunnat återfå kontrollen till 100% när han blivit stark! Oh jisses vad han kan hoppa
I terrängen vill jag ta det lugnt och bara rulla runt och ge oss en bra runda som avslutning på året. Jag var glad att vattnet låg så sent i banan så att vi åtminstone skulle få komma igång bra
Lite tittig och vinglig i början, inte på hindren men på allt runt omkring.
Efter ett par hinder kom han dock igång och började bjuda riktigt fint! Gick som en klocka, vattnet närmar sig och jag drog ett djupt andetag. Tog ett ordentligt tag om spöt, trampade ner hälarna, ner i sadeln, beredd med sporrarna.... Men pålle bara flyter på! Bjuder hela vägen fram och igenom vattnet, tittar knappt
Det var en förvånad ryttare som nästan glömde att styra ut på b-hindret, och en mallig häst som galopperade mot mål
Till saken hör att han alltid har ogillat det nerhoppet på Gärds, stannar alltid första gången på träning. Nu har han dessutom inte sett ett vatten hinder sen Udden och inte varit på Gärds sen i juni... Ja han kanske börjar bli vuxen till slut!
Som sagt mycket nöjd! Terrängen kändes löjligt enkel, och mitt mål med *-stjärningt till nästa sommar känns inte lika långt bort längre