Gärds! :)

RostKaptenen

Trådstartare
Jaha då var det väl bara Gärds kvar denna säsongen?! Eller bara och bara är ju en av mina favorit tävlingar;) Men säsongen tar ju alltid slut alldeles för fort:cry:

Alla ska väl dit och njuta av årets sista tävlingsdag?:p

Sv: Gärds! :)

Jag ska dit iaf. Man år ju ta tillfället i akt och njuta av sista chansen! :) Lite sorgligt... inte bara för att fälttävlanssäsongen är slut, utan även för att nu är det verkligen slut på sommaren. Hösten verkar regna bort, sen återstår bara den där :devil: vintern som jag hatar...

Vi var där och tränade igår med varsin 4-åring (bla. 88-Keys och San Quintero) och vädret var kanon och banan torr och fin.

Dock blir det ingen tävlan till helgen, men om vädret tillåter dyker jag upp i buskarna med kameran så sträck på er så kanske ni hamnar på bild på Internet ;)

Vi missade er precis:D Vi träffade Robban, Micke och Andreas som var påväg därifrån när vi kom dit. Riktigt härlig dag med strålande sol och kanonbra bana!

Ja! Jag startar mycket preliminärt dressyren klockan 14.00 och terrängen 15.11. Så det blir en kort dag:D

Fast du har ju liiite närmre än vad jag har;) Hade det varit tvärtom hade det verkligen varit orättvist:D:angel:

Javisst är det trist (!) att säsongen redan är slut? Tycker inte jag hunnit starta alls i år...missade ju visserligen några tävlingar när jag var skadad men ändå...

Nåja, till Gärds ska jag iaf och förhoppningsvis får jag även sällskap av Fio!:banana:

Är lite sugen på att åka ner, men det är ju sååååå långt...

Va roligt!! Hade varit ännu roligare om man träffade er allihop , jag har ju försökt hålla span på Elin men det har ju gått sådär, trotts att hennes häst utmärker sig :D Men lycka till allihopa ochskulle ni känna igen mig så säg hej! :D

Men helt blind är du iaf inte! Iofs svårt att missa min häst när han står precis framför näsan på en:p

KL
Jag är bara sååååå nöjd med min lilla häst!

Resultatet var väl inget att hänga i julgranen direkt men det spelar ingen roll!!

Dressyren var jag nöjd att han var avslappnad och jag hade kontroll hela vägen. Inga avbrott eller korsgalopper. Domaren var dock inte nöjd, men det var nog pga av dimman:angel:

Hoppningen var lite ehhh... ojämn? Bitvis blev han stark och bitvis fick jag honom att slappna av och komma ihop sig. Dock ett stort framsteg då jag tidigare inte kunnat återfå kontrollen till 100% när han blivit stark! Oh jisses vad han kan hoppa:D

I terrängen vill jag ta det lugnt och bara rulla runt och ge oss en bra runda som avslutning på året. Jag var glad att vattnet låg så sent i banan så att vi åtminstone skulle få komma igång bra:o
Lite tittig och vinglig i början, inte på hindren men på allt runt omkring.:D
Efter ett par hinder kom han dock igång och började bjuda riktigt fint! Gick som en klocka, vattnet närmar sig och jag drog ett djupt andetag. Tog ett ordentligt tag om spöt, trampade ner hälarna, ner i sadeln, beredd med sporrarna.... Men pålle bara flyter på! Bjuder hela vägen fram och igenom vattnet, tittar knappt:eek: Det var en förvånad ryttare som nästan glömde att styra ut på b-hindret, och en mallig häst som galopperade mot mål:love:

Till saken hör att han alltid har ogillat det nerhoppet på Gärds, stannar alltid första gången på träning. Nu har han dessutom inte sett ett vatten hinder sen Udden och inte varit på Gärds sen i juni... Ja han kanske börjar bli vuxen till slut!

Som sagt mycket nöjd! Terrängen kändes löjligt enkel, och mitt mål med *-stjärningt till nästa sommar känns inte lika långt bort längre;)

För min del var det en bra avslutning. Hoppningen kunde gått bättre, men jag fick en bra dressyr, en bra terräng och jag lyckades hitta Elin :D

Jag försökte plåta debutant-klassen i dimmorna men det gick sisådär och de som jag kände till har fått några bilder via Facebook.

Flyinge/Velanders har en Pay N Cross i slutet på Okt för den sugne.

Annars är det bara att dra täcket över huvudet och återkomma till våren :(

Tjejer, Era underbara beskrivningar får en annan att LÄNGTA till en terrängbana!
Om jag lyckas "undkomma" sista omgången av Allsvenskan så har Ted märkestagning den 5 nov. Jag vill!!!!!!!!

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
673
Senast: Badger
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 733
Senast: Milosari
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 225
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar