Gärds hösttävling

Sv: Gärds hösttävling

Kan vi inte bara filma våra dressyrprogram hemma och skicka till mammaberg för vidarebefordran till aktuell=väl vald domare? På så sätt spar vi på Gärds underlag, domare, skrivare, springare, krattare, räknare osv. osv.

För att inte tala om TID! ingen behöver åka iväg i ottan,:cool:

Snacka om att komprimera tävlingar, alla sätter upp en webbkamera så sitter domaren hemma och dömmer.

Just nu ser jag fram mot Lag-SM för då ska jag åka och titta på och kanske lära mig lite mer. Sen blir det att leta upp någon som kan hjälpa till så jag får mitt fälttävlanskort.

Blir mer och mer sugen.

Kan vi inte bara filma våra dressyrprogram hemma och skicka till mammaberg för vidarebefordran till aktuell=väl vald domare? På så sätt spar vi på Gärds underlag, domare, skrivare, springare, krattare, räknare osv. osv.

För att inte tala om TID! ingen behöver åka iväg i ottan,:cool:

Nä....
DET verkar stökigt -och en MASSA arbete helt i onödan:

-Ni vet ju alla själva hur bra ni rider!
Skicka bara in er dressyrprocent tillsammans med anmälan så är den saken ur världen :banana:

/Max

Nä....
DET verkar stökigt -och en MASSA arbete helt i onödan:

-Ni vet ju alla själva hur bra ni rider!
Skicka bara in er dressyrprocent tillsammans med anmälan så är den saken ur världen :banana:

/Max

Hmm det blir nog jobbigt för er andra att aldrig få vinna då :cool:

För rättvisans skull får du komma upp med en annan lösning, du har väl lite tid att filosofera i din källare titt som tätt :devil:

Hmm det blir nog jobbigt för er andra att aldrig få vinna då :cool:

För rättvisans skull får du komma upp med en annan lösning, du har väl lite tid att filosofera i din källare titt som tätt :devil:

fast det där är inga problem. Någon måste ju lägga in % och då styr ju den personen :idea:
Så egentligen kan vi skippa dressyren helt. Om vi lottar, själv dömer, sekretariatet fabulerar eller.. dressyr ÄR dressyr. :p

fast det där är inga problem. Någon måste ju lägga in % och då styr ju den personen :idea:
Så egentligen kan vi skippa dressyren helt. Om vi lottar, själv dömer, sekretariatet fabulerar eller.. dressyr ÄR dressyr. :p

Ja vi tar bort hela momentet, det tar alldeles för lång tid ändå :cool:

Ja...bort med kanelbulleridningen...då spar man en massa tid och kan ha flera klasser :angel:

Ja vi tar bort hela momentet, det tar alldeles för lång tid ändå :cool:

Ja, och inte bara lång tid utan alla som någon gång tävlat dressyr vet ju att dressyrdomare är avlagda wannabes som 1 gång startade 1 LA o kom sist o nu tar ut sina frustrationer på oss stackare som sliter i vårt anletes svett. Nej, bort med det momentet o när vi ändå håller på....är det verkligen nödvändigt att ha banhoppning???:confused::confused:
Det är ju bara löjligt att behöva hoppa såna fjanthinder när vi istället kan rida TVÅ rundor i terrängen!!!!!!!!!!!!:bump::bump:

Vi gör så här:
Så fort man hoppat sista hindret i terrängen så vänder man glatt och med ett stridsrop kastar man sig över hinder 1 igen o kör ett varv till....detta torde fungera ypperligt väl i 2*-ig klass o högre om alla nu en gång för alla sätter igång o tränar lite kondition med era krakar....:angel::devil:

:rofl::rofl::rofl: oahahahaha...så fick man kvällens gapflabb :bump:

Men hur gör man då med de som i stället för att duscha EFTER tävlingen tvunget ska simma en runda i vattenhindret?
Ska man ha ett ombytesrum alternativ en jättetork i närheten så att de hinner torka innan nästa besök i poolen?
g040.gif

Konstaterade redan på 70-talet att det går att rida en halvmil till med stövlarna fulla med vatten. :eek:

Men hur gör man då med de som i stället för att duscha EFTER tävlingen tvunget ska simma en runda i vattenhindret?
Ska man ha ett ombytesrum alternativ en jättetork i närheten så att de hinner torka innan nästa besök i poolen?
g040.gif

AHa du måste mena Estivuz...:devil: Men hon har ju lovat att stanna på hästryggen nu för hon KAN ju tydligen simma...var hennes krake som missuppfattat det hela när han så tydligt försökt lära henne det de senaste tävlingarna....:angel:

Men regeln blir iaf:
Om man badat i vattenhindret första rundan är det OBLIGATORISKT att bada andra rundan med!:bump:

Sandlådan :p gott folk :p Sandlådan !!!!

SPAM :grin: SPAM :grin: SPAM

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Grazing
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 245
Senast: zassoo
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
805
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Nyårstråden
  • Textilåtervinning

Hund, Katt, Andra Djur