Kivina

Trådstartare
Jag har äntligen lyckats få upp min gardinstång i köket sedan målarna var här och målade om. Jag hängde upp gardiner jag köpt nyligen och konstaterade krasst att de är alldeles för breda för mitt smala köksfönster.

Så nu undrar jag var man kan få tag på smala panelgardiner? Kappa kan jag också tänka mig, men i första hand är det längder som intresserar mig.

Sv: gardiner

Definiera smala. Vi har köpt smala, 40 cm på Åhlé*s

Ikea har ju också 40 cms har jag för mig.

Kapar din tråd lite och frågar om någon vet var man kan hitta gardinstänger som är 230-240 långa?

de gardinerna som hänger i köket nu är 45 cm och det blir en drygt 55 cm fönster kvar emellan. 40 cm kan nog vara intressant så jag ska nog kika på Åhlens när jag är ner på stan..

lady_vip: I min gamla lägenhet hade jag 3 80 (eller var det kanske 90 cm) fönster brevid varandra och jag köpte gardinstång på Ikea..

Antingen köper du 2 och skarvar, det brukar jag rekommendera kunderna ibland. Eller så går du till en "riktig" tygäffär som säljer gardintillbehör om inte vanliga butiker har de längderna.

Jag har köpt mina 40 cms-paneler i en riktig tygaffär. De hade massor utav panel med 40-måttet att välja mellan! :)

Kan du inte hänga dem så att de kommer längre ut på väggen? Då blir det mer fönster över. Annars har H**tex massor av panellängder i olika bredder.

Nej, tyvärr kan jag inte göra det eftersom köksbänken tar emot på ena sidan och på den andra en hylla..

Jag har alltid kört på hissgardin i fönster som ser konstiga ut med längder. Betydligt roligare än en kappa.

Vill du prompt ha längder finns det 30 cm breda paneler att köpa på t.ex. Hemtex, men utbudet brukar vara mindre än vad det är på 45-centimeterspanelerna. Fransgardiner som man tar ihop lite högst upp så att de blir lite tätare funkar också. Finns limegröna sådana på Hemtex om jag inte är helt fel ute.

Du kan alltid gå till någon bygghandel och köpa järnstänger i den längd du vill ha dem.

Kan du inte klippa bort 5-10 cm på dem du har då? fast du måste ju sy om kanten då iof... (man har ju inte alltid en symaskin..)

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: Cactus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 177
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 021
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA