Går upp i vikt, trots träning!?

Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Tack! Det är ju inte viktminskning jag är ute efter utan har blivit så av bara farten, väger 69kg/176 cm nu men jag antar att vikten lär pendla en del nu i starten.

En PT har har för mej varit ovärderligt nu i början eftersom jag har så mkt problem med kroppen och det va typ 13år sedan jag tränade på gym:o. Komma in till ett hav av maskiner och bröte gör ju att man lätt vänder i dörren om man inte har en plan att följa. Men det är dyrt.. Jävligt dyrt.. Jag hade inte haft råd om jag hade haft mina hästar kvar ska erkännas. Nu i början kommer jag köra 1pass i veckan med henne och det är ju 600:-/gång och det svider en del, men jag är så glad för hennes hjälp och jag hade helt klart inte klarat det på egen hand.

Köp stavarna! Du kommer inte ångra dej, de är helt kanon när man lärt sej tekniken:)
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Fast det låter ju nästintill destruktivt. En tränande kropp behöver vitaminer, fibrer, antioxidanter och sådant som bygger upp kroppen och hälsan. Att fylla på med 1400 tomma kalorier och vara glad bara för att vågen pekar nedåt är inte värt något alls när man blir sjuk!

Fast voltis uttalande är ju fullkomligen korrekt, är det enbart viktminskning man är ute efter så spelar det absolut ingen roll vad kalorierna består av, bara man inte överskrider mängden kalorier.

De flesta brukar dock ha lite större och hälsosammare mål än bara så, med viktnedgången vill man kanske även bli snabbare, starkare, friskare och piggare. Och det uppnår man såklart inte genom att äta mjukglass och choklad för hela kaloripotten.

Sist men inte minst tror jag att det voltis ville få fram, eller ja det var i alla fall så jag tolkade hela den diskussionen som, är att man FÅR äta vad man vill och samtidigt gå ner i vikt. Man kan steka mat i smör och olja, man får äta några rutor choklad eller en muffins, att ta en näve chips på fredag är inte hela världen. MEN man måste ändå hålla sig på underskott för att få resultat.
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

4kg's! Lovar att det räcker:p Det är i stort sett bara karlar som använder 6kg's, tror inte jag hade orkat mer än 500meter med dem..
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Fast voltis uttalande är ju fullkomligen korrekt, är det enbart viktminskning man är ute efter så spelar det absolut ingen roll vad kalorierna består av, bara man inte överskrider mängden kalorier.

Men om det enda målet är att se en mindre siffra på vågen utan någon som helst hänsyn till hur man mår, då kan man ju bara amputera ett ben? Det är ju mycket snabbare än att banta?
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Är det inte jättebra om folk hittar en väg till att gå ner som sen i slutändan kanske leder till att det blir sundare all over?

Är det inte prio ett att hitta ett sätt som fungerar för en själv i längden?

Att man äter en chokladbit för 10% av sina kalorier betyder ju inte att resterande 90% inte är näringsriktiga? Det kanske är den där chokladbiten som gör att personen orkar hålla ut i längden...
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Jag är helt enig med dig.

Ska man gå ner i vikt vill man väl få varaktigt resultat som gör att man kan hålla vikten även när man slutar med det låga kcalintaget, det känns dömt att misslyckas om man fyller sina dagar och kcalgräns med chips, choklad alá det spelar ingen roll vad man stoppar i sig.
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Är det inte jättebra om folk hittar en väg till att gå ner som sen i slutändan kanske leder till att det blir sundare all over?

Är det inte prio ett att hitta ett sätt som fungerar för en själv i längden?

.

:banghead:

Ett sätt som fungerar i längden är inte det sätt du beskriver ovan, plus att bantning som sådan redan det är ett tecken på att man snarast har väldigt svårt för att hitta ett sätt som fungerar i längden.
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Ja det är ju ingen idé att ens försöka, märker jag det.

Allt eller inget liksom.

Varför kapades sista meningen?
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Fast det låter ju nästintill destruktivt. En tränande kropp behöver vitaminer, fibrer, antioxidanter och sådant som bygger upp kroppen och hälsan. Att fylla på med 1400 tomma kalorier och vara glad bara för att vågen pekar nedåt är inte värt något alls när man blir sjuk!

Hmm missade du mitt ;) ?
Menade såklart inte att man bara ska ära massa "onyttigt"! Men att ta en godsak om man håller det inom kaloritaket tycker iaf jag är ok!
Om jag kört ett hårt pass där jag gjort av med 700 kalorier så brukar jag unna mig en chokladbit på kvällen. Men ätit "bra" under övriga dagen.

Menadd väl mest att man inte måste plocka bort allt sött, inte att man enbart ska äta det ;)
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Men om det enda målet är att se en mindre siffra på vågen utan någon som helst hänsyn till hur man mår, då kan man ju bara amputera ett ben? Det är ju mycket snabbare än att banta?

?? Vem har påstått att man ej ska ta hänsyn till hur man mår?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Tar ett nytt nick då jag inte riktigt orkar involvera mitt vanliga i det här. Jag har de senaste tre-fyra åren märkt att jag blivit...
Svar
13
· Visningar
2 544
Senast: shapeup
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp