Går upp i vikt, trots träning!?

Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

2000 kcal låter massor. Jag är visserligen ett par cm kortare än dig och om jag inte ska gå upp måste jag ligga runt 1500 och då är jag hyfsat aktiv.
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Samma för min del, fast jag är 10cm längre än TS. Om jag äter så mkt som runt 2000kcal så går jag upp. För att hålla min vikt stilla får jag ligga på ca 1800kcal/dag.
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Ts lade in dina uppgifter i programmet med normal intensitet på arbetet (vet ej vad du jobbar med) och målvikt 62kg
Vill du gå ner 0,75kg/v ska du ligga på runt 1500 kalorier om dagen.

Mkt annat påverkar ju också men tänk en normal vardag utan träning: ligg på +- 1500 kalorier så borde det hända ngt?
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

KL

Snart en vecka sedan jag la om kosten ännu en gång och gör ett nytt försök.
Passade på att väga/mäta mej en gång till förra torsdagen och ska alltså mäta/väga 1 gång/vecka nu i början.

Än sålänge känner jag ingen skillnad på kroppen, men rom byggdes ju inte heller på en dag..;) Däremot känner jag att energin är mycket högre och jag orkar mer.
Har särskilt tänkt på att jag ska upp i puls när jag tränar och har trots att läkaren sagt att det egentligen är för tidigt börjar springa igen, två dagar har jag nu sprungit 1 km och det har gått fint. Men får avbryta om kroppen säger ifrån, dumt att dra upp de gamla skadorna igen..

Största skillnaden på maten är att jag äter mer regelbundet, dock är det svårt att stå emot suget (är alltså inte hungrig, bara sugen på framför allt salt/socker). Håller jag mej sysselsatt går det fint, men framför tvn på kvällarna är det olidligt ibland.. Har allvarligt börjat fundera på att börja virka eller nåt..:cautious:

Det bästa med allt det här är dock att jag har lyckats dra med sambon i det hela och han är ett jättestöd! :love: Ikväll ska vi prova pannkakor (lchf-style förstås..;) )

Mvh Domino_s
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Kul! :) alltid lättare när man kan peppa varandra!
Har du lagt dig på ett lägre kaloriintag nu?

Och du måste inte springa, gå i rask takt duger fint! Ev med lite intervaller. Så du ej sliter på kroppen o får ev skador :)

Heja heja! :bump:
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Heja! Hur mycket kcal ligger du på nu om dagarna?

Om jag får komma med ett onyttigt tips (som jag åt varje dag när jag gick ner i vikt...) så vill jag tipsa om Rice Krispies Squares från Kelloggs. Finns i karamell och choklad, såååå goda och "bara" 153 kcal styck! http://www.kelloggs.co.uk/en_GB/rice-krispies-squares-chocolate-caramel.html :d

VA!? Får man äta dom!! :eek: De är ju mums!! Ska inhandla sådana imorgon! :D

Jag ligger (om jag räknat rätt) på mellan 1400-1550 kcal hittills.

Mvh Domino_s
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Kul! :) alltid lättare när man kan peppa varandra!
Har du lagt dig på ett lägre kaloriintag nu?

Och du måste inte springa, gå i rask takt duger fint! Ev med lite intervaller. Så du ej sliter på kroppen o får ev skador :)

Heja heja! :bump:

Yes, har dragit ner 500 kcal som ni föreslog. :) Ja, det hjälper verkligen att vi är två, han är dessutom utbildad kock och en duktig sådan, så han tycker bara det är kul och har en massa ideer + att det blir riktigt smarriga måltider..:d

Jag vill gärna börja springa/jogga lite just för att komma upp i puls, har lite svårt att göra det när jag promenerar om jag inte har backar att gå i, vilket det är väldigt ont om här..:(

Mvh Domino_s
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Motionscykel, roddmaskin, hopprep, simning? Går att få upp pulsen med :)

Förstod det som att du kanske inte borde springa allt för mycket just nu?...
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Motionscykel, roddmaskin, hopprep, simning? Går att få upp pulsen med :)

Förstod det som att du kanske inte borde springa allt för mycket just nu?...

Tanken är att köpa en crosstrainer (får invänta lönen först bara ;) )

Mvh Domino_s
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Innehållsmässigt är de kanske inte det bästa, men när jag gick ner i vikt körde jag stenhårt på att räkna kalorier och strunta i vad det var jag stoppade i mig :o Då är de helt ok ;) För min del hade det aldrig gått att både fokusera på viktnedgång och att bli av med sockerberoendet, eller äta "bra" mat endast. Så länge man har koll på kalorierna går man ner :) Sen kommer bra mat oftast på köpet med tanke på att man gärna vill äta sina mål mat om dagen, då funkar det inte med massa onyttiga alternativ.
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

VA!? Får man äta dom!! :eek: De är ju mums!! Ska inhandla sådana imorgon! :D

Jag ligger (om jag räknat rätt) på mellan 1400-1550 kcal hittills.

Mvh Domino_s

Du får äta vad du vill, bara du håller rätt kalorimängd ;)

Har du testat gå med stavar? Iaf jag tycker man får upp flåset lättare då o man använder kroppen mer :)
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Du får äta vad du vill, bara du håller rätt kalorimängd ;)

Har du testat gå med stavar? Iaf jag tycker man får upp flåset lättare då o man använder kroppen mer :)

De vet jag, men jag trodde att de skulle innehålla mycket mer kalorier..:D

Har aldrig testat och är lite rädd att det skulle bli krångligt eftersom jag alltid går med hundarna, nu har jag den stora i princip alltid i midjebälte och den lilla går lös eller sitter där också, men möter jag en hund, bil eller annat spännande behöver jag ju "hala in" dem och hålla mer i dem, då skulle det bli ett evigt kastande fram och tillbaka med dessa stavar är jag rädd för och till sist innebära att jag bär dem..

När jag sprang mycket för många år sen (usch, vad gammal jag låter.. :cautious: ) så hade jag vikter vid anklarna, funkade ypperligt för att komma upp i puls och öka arbetsbördan utan att öka längden på träningen till en början. Funderar på om man skulle leta fram dem/skaffa nya. Men ska nog höra med läkaren först så det inte skadar kroppen..:)

Mvh Domino_s
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Tror nog du kommer märka resultat nu ganska snabbt om du håller samma kaloriunderskott varje dag och dessutom fortsätter med de raska promenaderna! :) Lycka till!

PS. Glöm inte bort även olja/smör som du steker i, ringlar över sallad o.s.v. - dessa "utgifterna" drar snabbt iväg men ändå glömmer man ofta bort att räkna dessa.
 
Senast ändrad:
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

När jag sprang mycket för många år sen (usch, vad gammal jag låter.. :cautious: ) så hade jag vikter vid anklarna, funkade ypperligt för att komma upp i puls och öka arbetsbördan utan att öka längden på träningen till en början. Funderar på om man skulle leta fram dem/skaffa nya. Men ska nog höra med läkaren först så det inte skadar kroppen..:)
Mvh Domino_s

De kan du ju också ha när du är ute och går med hundarna. Kanske även vid jogging kortare sträckor?
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Köp dej ett par Byngypump stavar! Apjobbiga att gå med och man känner verkligen att det blir ett träningspass. Pulsen blir mkt högre än med vanliga stavar och det tränar hela överkroppen. Jag går med sådana 2ggr i veckan och har hundarna i midjebälte när jag går (2 hundar) Fungerar alldeles utmärkt.
Nackdelen med stavarna är att de är dyra, betalade 950:- för mina:meh:.

Jag är också inne i en kamp om ett friskare/sundare/starkare liv.. Har precis börjat träna för en PT för att försöka bygga upp min kassa kropp och är inne på 2:a veckan nu. Super att få träningsprogram upplagt och alla mätningar, kollade både vikt, mått och fett% (den va väl mindre rolig:meh:) Men då får man verkligen betyg på hur det går! Ska köra programmet 3ggr/vecka varav 1 gång med henne för att kunna utveckla programmet efter framstegen/motgångarna.

Kosten är också omlagd till viss del för att uppbyggnaden ska lättare (mina kakor har fått vika på foten) på 2 veckor har jag gått ner 2kg, fast vikten är inte det primära utan en friskare kropp är det som jag verkligen vill ha!

Lycka till!
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Du får äta vad du vill, bara du håller rätt kalorimängd ;)

Har du testat gå med stavar? Iaf jag tycker man får upp flåset lättare då o man använder kroppen mer :)

Fast det låter ju nästintill destruktivt. En tränande kropp behöver vitaminer, fibrer, antioxidanter och sådant som bygger upp kroppen och hälsan. Att fylla på med 1400 tomma kalorier och vara glad bara för att vågen pekar nedåt är inte värt något alls när man blir sjuk!
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Enligt programmet ska jag ligga på ca 2200, vilket vi tyckte var lite mycket och bestämde därför att dra ner till ca 2000/dag.

Låter som så enkelt att det är där du har ditt problem. Jag är ungefär lika lång som du, lite lättare och relativt aktiv (har ett jobb där jag står/går hela dagen och rider och gymmar i princip varje dag) och ska jag ligga stabilt i vikt så ligger jag på runt 1700 kcal/dag. Känner massvis med tjejer från gymmet som har stenkoll på sitt kalorintag under både bulk och deff och det är nästan ingen av dom som äter mer än runt 1800 dag om dom inte bulkar.
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Köp dej ett par Byngypump stavar! Apjobbiga att gå med och man känner verkligen att det blir ett träningspass. Pulsen blir mkt högre än med vanliga stavar och det tränar hela överkroppen. Jag går med sådana 2ggr i veckan och har hundarna i midjebälte när jag går (2 hundar) Fungerar alldeles utmärkt.
Nackdelen med stavarna är att de är dyra, betalade 950:- för mina:meh:.

Jag är också inne i en kamp om ett friskare/sundare/starkare liv.. Har precis börjat träna för en PT för att försöka bygga upp min kassa kropp och är inne på 2:a veckan nu. Super att få träningsprogram upplagt och alla mätningar, kollade både vikt, mått och fett% (den va väl mindre rolig:meh:) Men då får man verkligen betyg på hur det går! Ska köra programmet 3ggr/vecka varav 1 gång med henne för att kunna utveckla programmet efter framstegen/motgångarna.

Kosten är också omlagd till viss del för att uppbyggnaden ska lättare (mina kakor har fått vika på foten) på 2 veckor har jag gått ner 2kg, fast vikten är inte det primära utan en friskare kropp är det som jag verkligen vill ha!

Lycka till!

Ska kolla in dessa pronto! Tackar! :)

Ja, att ha en PT hade väl varit drömmen, men tyvärr har jag inte superlätt att ta mej till gymmet och sen har jag så mycket annat i livet som kostar pengar (mina djur) så sålänge jag pluggar så får gym och PT stryka på foten.. Särskilt som 2 av djuren har tyckt att det var en kalasbra ide att bli sjuka/skadade samtidigt nu..:meh:

Tack och lov har jag en hel del folk som tränar mycket runt mej som kan hjälpa till, sen har jag tidigare tränat mycket och har en del kunskap själv..:)
Men känner att det är mycket nytt och mycket man glömmer, då är det bra att ha buke..:D

Grattis till viktnedgången! :)

Mvh Domino_s
 
Sv: Går upp i vikt, trots träning!?

Fast det låter ju nästintill destruktivt. En tränande kropp behöver vitaminer, fibrer, antioxidanter och sådant som bygger upp kroppen och hälsan. Att fylla på med 1400 tomma kalorier och vara glad bara för att vågen pekar nedåt är inte värt något alls när man blir sjuk!

Jag håller med dej, men det är skönt att veta att det finns något som är så vansinnigt gott som är lite mindre onyttigt än andra saker..:D

Skulle jag bara äta tomma kalorier och inte få i mej det jag behöver i näringsväg skulle jag förmodligen klappa ihop och ligga i fosterställning inom 2 veckor..

Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Tar ett nytt nick då jag inte riktigt orkar involvera mitt vanliga i det här. Jag har de senaste tre-fyra åren märkt att jag blivit...
Svar
13
· Visningar
2 544
Senast: shapeup
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp