Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heja! Hur mycket kcal ligger du på nu om dagarna?
Om jag får komma med ett onyttigt tips (som jag åt varje dag när jag gick ner i vikt...) så vill jag tipsa om Rice Krispies Squares från Kelloggs. Finns i karamell och choklad, såååå goda och "bara" 153 kcal styck! http://www.kelloggs.co.uk/en_GB/rice-krispies-squares-chocolate-caramel.html![]()
Kul!alltid lättare när man kan peppa varandra!
Har du lagt dig på ett lägre kaloriintag nu?
Och du måste inte springa, gå i rask takt duger fint! Ev med lite intervaller. Så du ej sliter på kroppen o får ev skador
Heja heja!![]()
Motionscykel, roddmaskin, hopprep, simning? Går att få upp pulsen med
Förstod det som att du kanske inte borde springa allt för mycket just nu?...
VA!? Får man äta dom!!De är ju mums!! Ska inhandla sådana imorgon!
Jag ligger (om jag räknat rätt) på mellan 1400-1550 kcal hittills.
Mvh Domino_s
Du får äta vad du vill, bara du håller rätt kalorimängd
Har du testat gå med stavar? Iaf jag tycker man får upp flåset lättare då o man använder kroppen mer![]()
När jag sprang mycket för många år sen (usch, vad gammal jag låter..) så hade jag vikter vid anklarna, funkade ypperligt för att komma upp i puls och öka arbetsbördan utan att öka längden på träningen till en början. Funderar på om man skulle leta fram dem/skaffa nya. Men ska nog höra med läkaren först så det inte skadar kroppen..
Mvh Domino_s
Du får äta vad du vill, bara du håller rätt kalorimängd
Har du testat gå med stavar? Iaf jag tycker man får upp flåset lättare då o man använder kroppen mer![]()
Enligt programmet ska jag ligga på ca 2200, vilket vi tyckte var lite mycket och bestämde därför att dra ner till ca 2000/dag.
Köp dej ett par Byngypump stavar! Apjobbiga att gå med och man känner verkligen att det blir ett träningspass. Pulsen blir mkt högre än med vanliga stavar och det tränar hela överkroppen. Jag går med sådana 2ggr i veckan och har hundarna i midjebälte när jag går (2 hundar) Fungerar alldeles utmärkt.
Nackdelen med stavarna är att de är dyra, betalade 950:- för mina.
Jag är också inne i en kamp om ett friskare/sundare/starkare liv.. Har precis börjat träna för en PT för att försöka bygga upp min kassa kropp och är inne på 2:a veckan nu. Super att få träningsprogram upplagt och alla mätningar, kollade både vikt, mått och fett% (den va väl mindre rolig) Men då får man verkligen betyg på hur det går! Ska köra programmet 3ggr/vecka varav 1 gång med henne för att kunna utveckla programmet efter framstegen/motgångarna.
Kosten är också omlagd till viss del för att uppbyggnaden ska lättare (mina kakor har fått vika på foten) på 2 veckor har jag gått ner 2kg, fast vikten är inte det primära utan en friskare kropp är det som jag verkligen vill ha!
Lycka till!
Fast det låter ju nästintill destruktivt. En tränande kropp behöver vitaminer, fibrer, antioxidanter och sådant som bygger upp kroppen och hälsan. Att fylla på med 1400 tomma kalorier och vara glad bara för att vågen pekar nedåt är inte värt något alls när man blir sjuk!