Går tempen upp efter maten?

SQT

Trådstartare
Funderar på när det kan vara lämpligast att tempa sin häst. Det jag främst tänker på är om tempen går upp när hästen äter. Om jag exempelvis tempar i anslutning till fodring, är det bättre att tempa före eller efter fodring? Eller spelar det ingen roll? Någon klok här på Buke som vet hur det förhåller sig?

Sv: Går tempen upp efter maten?

Om man vill tempa och veta den mest normal tempen på sin häst, då är det direkt på morgonen innan något annat. Detta bör ske några dagar efter varann, annars tempar man när hästen tagit det lugnt en bra stund och ffa inte äter eller nyligen har ätit, även det bör ske några dagar efter varann och vid samma tidpunkt.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka