Sv: Går röntgen på försäkring?
Ja, jag vet... Hade det varit min häst hade jag tagit hem den. Det hade jag. Men samtidigt vet jag inte riktigt vad jag kan göra i den här sitsen?
Jag har ju lånat deras ögonsten, men nog tror jag att de är en smula hemmablinda vad gäller hans sjukdomshistoria (har tillgång till hans tidigare journaler) och även om han i många år varit väldigt frisk och fräsch har han på senare år haft problem med båda carpus (carpus i plural bestämd form...? carpusarna...? Ehh?) och kotledsinflammationer. Knäledsinfl. och pålagringarna är "nya". Med tanke på hur veterinär nr 1 och annat hästfolk reagerat när jag berättat det förstår jag att många antagligen skulle ge upp här och nu.
Visst känner jag mig lite "korkad" som gör det här, men samtidigt ser jag som sagt inte vad jag har för val. Jag har ett dåligt och luddigt kontrakt och jag vill inte att hästen ska få sitta emellan för att jag klantat till det. Om 3 veckor ska han tillbaka till veterinären för att kolla hur han svarat på behandlingen. Sedan är det inte lång tid innan han ska hem igen. Om han inte svarat på behandlingen vet jag faktiskt inte vad som händer. Jag håller helt enkelt tummarna för att han gör det.
Samtidigt kan jag känna... De vill ju sälja hästen, men vem kommer att vilja köpa honom? Han är en fantastisk häst på alla sätt och vis, och tack och lov tycker jag -så- mycket om honom, men vad kommer att hända med honom nu?