går man upp i vikt när man slutar amma*?

Sv: går man upp i vikt när man slutar amma*?

kl

Jag har gått ner efter båda gångerna jag slutat amma. Och ätit desto mindre. Under amningstiden har jag ätit som en häst och varit helt bottenlös, skitjobbigt. Jag har dock inte gått upp i vikt utan legat på samma under hela amningen. Sen jag slutade amma äter jag kanske en tredjedel av vad jag gjorde under amningen och jag har fortfarande inte kommit till freds med min nya ämnesomsättning och mina matbehov men det kommer väl.

Sv: går man upp i vikt när man slutar amma*?

Mitt tips är köp dig en (till) häst! :idea:

Jag levde stillasittande under första grav och tog det lugnt och för varje barn har jag skaffat en till häst (blev alltså 3 hästar och 2 barn). Då rör man ju på sig mer. Efter andra barnet flyttade vi till egen gård, så då är det ju fodringar, in och utsläpp ideligen osv. Således har jag gått ned normalt. Sedan har jag iofs ett väldigt aktivt jobb, och nu när jag inte tränat på gym hela sommaren pga inflammation i handleden så går jag ju upp litegrann och framförallt känner jag mig slapp och får ryggproblem.
Så ät du normalt men träna gärna, det tror jag är det bästa iaf.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 499
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 021
Senast: skiesabove
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 464
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar