Q
qrumelur
en "klok" gumma påstår att man går upp i vikt när man slutar amma... "mjölken sätter sig"-´säger hon...
sanning eller bullshit?
sanning eller bullshit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag började Äntligen gå ner i vikt när jag slutade amma.
Ja, jag tänker också att allt borde handla om inkomster och utgifter.
Jag äter lite mer nu än jag gjorde innan, fortsätter jag med det så borde det ju bli viktökning men man måste väl tänka på vad man äter - "som vanligt".
Tack för era svar! :-*
Det där är ju också lite intressant. Är det så för de flesta att de äter mer vid amning? Det står så i böckerna ju, men det stämde inte alls på mig. Jag hade ganska god aptit under graviditeten, men i samma sekund bebisen var född försvann allt sug och det blev som vanligt igen. Helt plötsligt åt jag nästan hälften så mycket och jag var aldrig hungrig eller sugen på nåt. Bara extremt törstig!jag gick ner i vikt. Har iofs inte slutat amma helt men ammar bara en gång per dag nu. Jag var jättehungrig medan jag ammade som mest, och åt typ hela tiden, det gick ju över ju mindre jag ammade - därav gick jag ner i vikt.
Min mycket amatörmässiga teori var att kroppen behövde mer vätska till fostervatten och den ökade blodmängden. Som sagt mycket amatörmässiga teori