F
flickancarra
Jag har en ponny som knappt var hanterad när jag köpte henne. Första veckorna kunde jag knappt fånga henne i hagen. Hon hade haft samma fölgrimma hela tiden hos förra ägaren tror jag.Hatade att få på sig grimma. Jag vill inte ha grimma på mina pållar i hagen ifall de skulle fastna. Jag gjorde misstaget att ta av grimman någon gång men det slutade med att vi efter två timmars lockande och pockande fick in henne från hagen till en box och kunde få på den där.
Jag köpte sen en ponny till som kommer på direkten när man man kommer till hagen och då har min andra ponny hakat på det och vill komma till mig först, så nu kan jag snabbt fånga henne på kvällarna. Försöker tänka på att hon är rädd för att bli "fångad". Allt är jättesmidigt nu och allt funkar, så länge hon har grimman på i hagen. Den är lätt att både ta av och på i stallet.
Hur ska jag träna bort grimman i hagen? Vill göra som med den andra ponnyn att jag har på grimman när jag hämtar in henne.
Tacksam för tips.
Jag köpte sen en ponny till som kommer på direkten när man man kommer till hagen och då har min andra ponny hakat på det och vill komma till mig först, så nu kan jag snabbt fånga henne på kvällarna. Försöker tänka på att hon är rädd för att bli "fångad". Allt är jättesmidigt nu och allt funkar, så länge hon har grimman på i hagen. Den är lätt att både ta av och på i stallet.
Hur ska jag träna bort grimman i hagen? Vill göra som med den andra ponnyn att jag har på grimman när jag hämtar in henne.
Tacksam för tips.