Går du till affären i mjukisbyxor?

Jag tyckte också det var hemskt tidigare. Men så bodde jag som student i en lägenhet som var 16 grader på nätterna (mina hibiskus slokade varje morgon av kylan) och sedan dess känns rutig flanellpyjamas, dubbla duntäcken och en fårfäll överst helt mysigt att sova i :D (jag bodde dock bara där ett år, tyvärr betalade silverfiskarna inte hyra :arghh: och kylen drog igång vart 20 minut på högsta volym, så det var klart värt att flytta.)

Nåja, jag har drygt 17 grader på nedervåningen och i sovrummet är det nog knappt 15 grader. Inte tusan sover jag med någon jäkla tvångströja på mig för det :p (Påslakan utan något i och eventuellt ett tunt täcke eller filt uppepå. Då kan jag under natten sparka av allt förutom påslakanet :D )

Nåja, jag har drygt 17 grader på nedervåningen och i sovrummet är det nog knappt 15 grader. Inte tusan sover jag med någon jäkla tvångströja på mig för det :p (Påslakan utan något i och eventuellt ett tunt täcke eller filt uppepå. Då kan jag under natten sparka av allt förutom påslakanet :D )

Jag hade fått köldskador 😂
Har minst 23 grader inne, varmt täcke och ligger alltid under en stor filt i soffan.
Värme 😍

Skulle inte gå till affären med mjukiskläder, men å andra sidan äger jag inga sådana kläder heller... Tycker att det ser lite deppigt ut, men reagerar väl inte nämnvärt på andras klädval. Dock förvånad över att så många säger sig handla i mjukisbyxor. Tycker mig nästan aldrig se det där jag handlar (och har dubbelkollat två dagar i rad nu, tänkte att jag kanske bara inte uppmärksammat fenomenet, de enda jag såg satt på en bänk med varsin starköl i handen..) Antingen beror avsaknaden av mjukiskläder på att det är kallt, eller så är min välbärgade stadsdel mer befriat från mjukiskläder än andra selar av Sverige...

*spinoff på Hemmakläder”

Jag går inte på stora Ica i mjukisbyxor. Däremot har jag några gånger gått till lilla närmare affären i dem. Det ser visserligen lite sjukskrivet ut men då har jag väl också varit sjukskriven :)

Ja, jag har inga problem med det. Var och en skäms för sig brukar mitt motto vara. Däremot vill jag helst inte gå i jättesmutsiga kläder (där det syns tydligt iaf). Ex stallkläder. Om de är relativt rena kan jag gå in på ICA nära, men storhandlar gör jag i rena kläder - mjukiskläder förekommer ofta. :)

Skulle inte gå till affären med mjukiskläder, men å andra sidan äger jag inga sådana kläder heller... Tycker att det ser lite deppigt ut, men reagerar väl inte nämnvärt på andras klädval. Dock förvånad över att så många säger sig handla i mjukisbyxor. Tycker mig nästan aldrig se det där jag handlar (och har dubbelkollat två dagar i rad nu, tänkte att jag kanske bara inte uppmärksammat fenomenet, de enda jag såg satt på en bänk med varsin starköl i handen..) Antingen beror avsaknaden av mjukiskläder på att det är kallt, eller så är min välbärgade stadsdel mer befriat från mjukiskläder än andra selar av Sverige...
Jag tycker att ditt inlägg ger uttryck för att du ser ner på människor med mjukiskläder. Himla tråkig attityd.

*spinoff på Hemmakläder”

Jag går inte på stora Ica i mjukisbyxor. Däremot har jag några gånger gått till lilla närmare affären i dem. Det ser visserligen lite sjukskrivet ut men då har jag väl också varit sjukskriven :)

Nej jag hoppar alltid ur hemma kläderna när jag ska längre än min egen altan.

Alltså det är väl knappast som att folk byter om till mjukisar för att gå och handla. Men har man mjukisar på sig så går man och handlar i mjukisar.

Jag tycker att ditt inlägg ger uttryck för att du ser ner på människor med mjukiskläder. Himla tråkig attityd.
Det gör jag verkligen inte. Konstaterade mest bara att jag otroligt sällan ser personer i mjukiskläder. Och att JAG tycker att det ser lite deppigt ut, vilket på inget sätt säger eller betyder att jag ser ner på personer med mjukiskläder.

Det gör jag verkligen inte. Konstaterade mest bara att jag otroligt sällan ser personer i mjukiskläder. Och att JAG tycker att det ser lite deppigt ut, vilket på inget sätt säger eller betyder att jag ser ner på personer med mjukiskläder.
Som tillägg, andra tycker säkert att vissa kläder jag har ser deppiga/konstiga/fula ut. Typ alla gillar olika.

Har jag påstått att folk byter om till mjukisar för att handla? Förstår inte alls vad du menar..
Jag skulle tro att poängen var att folk ofta handlar på väg från jobbet eller liknande och därför lär du inte se så mycket folk klädda i mjukisbyxor i affären, speciellt inte på vardagar.

Jag skulle tro att poängen var att folk ofta handlar på väg från jobbet eller liknande och därför lär du inte se så mycket folk klädda i mjukisbyxor i affären, speciellt inte på vardagar.
Men då borde väl jag se folk med mjukiskläder när jag handlar på väg till och från jobbet, eller?

Eller inte? Folk som är påväg till och från jobbet brukar inte ha
Och då tror du att folk är klädda i mjukisbyxor? Min poäng var ju exakt den motsatta, att folk i regel inte har mjukisbyxor på väg från jobbet.
Sorry, läste ditt förra inlägg slarvigt! Trodde du menade att folk hade mjukiskläder till och från jobbet, tänkte att du menade att folk bytte om från sina jobbuniformer, till mjukiskläder på jobbet...Fel av mig, då förstår jag hur du tänker.

Just nu är jag dock föräldraledig så handlar mest mitt på dagarna. Ser inte mjukiskläder då heller. När ska jag handla för att se alla mjukisklädda människor?

Tycker att de flesta mjukiskläder/leggings och liknande ser ut som... vanliga kläder. Kanske är det därför @jeennnnyy inte ser dem?
Jag lägger då inte märke till om någons neutralfärgade byxor är avslappnade kontorsbrallor (var nu det är :o ) eller hela, rena mjukisar. Det enda jag möjligtvis kan se skillnad på är om det rör sig om jeans eller om de har pressveck.
I den mån jag ens ser efter mitt i jakten på extrapris och lagom mogna persikor liksom.

Skulle aldrig falla mig in. Sunkigare klädesplagg än vanliga mjukisbyxor finns nog inte.

Här är det övervägande yngre kvinnor som hasar omkring i dylikt på stan/i affärer.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 574
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 577
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 107
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV