Går du till affären i mjukisbyxor?

Titta dig omkring på stan en helt vanlig dag. Jag har sett folk gå i långkalsonger gående i cowboyboots, jag har sett gråhårig tant i hudfärgad BH och jeans på stan. Om man går till affären i mjukisbyxor, idag 2019 känns som en märklig fråga. Jag har nog själv inget i min garderob jag inte skulle kunna visa mig för folk i, och jag klär inte upp mig för att gå till affären.

Tycker du verkligen att mjukisbyxor är en fråga ens idag?

Däremot blir jag irriterad av att se folk gå med skitiga typ varselkläder som kan stå upp själva, i mataffären, eller folk med ridkläder direkt från stallet, eller grisbonden i blåstället som bara är inne och köper några dosor med snus att ha medan han kör tanken på gärdet bredvid köpcentrumet. Där kan man diskutera borden eller inte.

Jag har absolut inga problem med att åka förbi affären efter att jag varit i stallet. Varför ska jag hem, byta om och åka iväg igen när det ändå är på hemvägen, bilen är redan varm?
Det syns att jag luktar häst, jag dammar av det värsta. Upplever det värre iså fall med de som stinker parfym lång väg om man nu ska argumentera allergier.

En av de bästa sakerna med vintern är att jag kan komma undan med att gå till affären i pyjamas, eftersom att det lätt döljs medelst lång vinterkappa. Det gör jag dock bara vid riktigt desperata tillfällen, och då enbart till affären som ligger rakt över gatan. Ska jag längre än så blir det lite vettigare kläder.

Träningstights (rena, naturligtvis) är den bästa lösningen som finns när jag vill vara bekväm men ändå se hyfsat normal ut. Går ofta i vanliga svarta gymleggings och en stickad tröja på helgerna när jag inte har något speciellt inbokat. Athleisure osv...

Jamen nattlinne förstår jag fastän jag själv sover helt utan, likaså t-shirt och trosor. Men pyjamas? Yl vad hemskt att sova i.
Jag tyckte också det var hemskt tidigare. Men så bodde jag som student i en lägenhet som var 16 grader på nätterna (mina hibiskus slokade varje morgon av kylan) och sedan dess känns rutig flanellpyjamas, dubbla duntäcken och en fårfäll överst helt mysigt att sova i :D (jag bodde dock bara där ett år, tyvärr betalade silverfiskarna inte hyra :arghh: och kylen drog igång vart 20 minut på högsta volym, så det var klart värt att flytta.)

Jamen nattlinne förstår jag fastän jag själv sover helt utan, likaså t-shirt och trosor. Men pyjamas? Yl vad hemskt att sova i.
Jag sover i pyjamasbyxor för att det är kallt! Och ibland långtröja, nu är det sällan så kallt att jag behöver strumpor, hatar att sova med strumpor på.
Sover jag utan så har jag pyjamasbyxor och tröja bredvid sängen. Om hunden måste ut akut eller det brinner. Sover gärna i bara trosor, men blir lätt kall om axlarna så brukar ha en skön, tunn tröja på om det inte är jättevarmt (som det var i somras).

Jag har absolut inga problem med att åka förbi affären efter att jag varit i stallet. Varför ska jag hem, byta om och åka iväg igen när det ändå är på hemvägen, bilen är redan varm?
Det syns att jag luktar häst, jag dammar av det värsta. Upplever det värre iså fall med de som stinker parfym lång väg om man nu ska argumentera allergier.

Precis så, eller folk som stinker rök.

Jag handlar på systemet i leriga ridskor och chaps.
Tar upp fem rutor på parkeringen med mitt ekipage också.
Glöm att jag åker hem, kopplar av släpet, duschar, byter om och kör tillbaka igen.

Ja, när min chef säger att det är skönt att jobba hemma i pyjamasbrallor och slarvig tofs är jag helt oförstående. Jag går upp, sätter på mig kläder och äter frukost. På kvällen åker pyjamas på mär jags ka lägga mig. För mig är det ett sovplats, inget man går runt i.
I min familj hade man aldrig på sig pyjamas vid matbordet. Skulle aldrig laga mat i pyjamas heller. Möjligen en sen smörgås om hungersnöd uppstår.
Jag äter frukost i morgonrock. Det gör även både föräldrar och svärföräldrar, slår det mig. Aldrig middag! Det GÅR inte!

Jag går till affären i mjukisar. Det bekommer mig inte så mycket.
Dock har jag ett par favoritmjukisar som sitter oerhört illa på mig (utseendemässigt, men sedan är de himla sköööna). De är för korta i benen, hänger i rumpan i något märkligt harembyxeliknande stuk, har massor pyttesmå hål, och är urtvättade. De vägrar jag gå utanför dörren i :D

Jag sover alltid naken. Vi har larm med bildöverföring och nån gång har larmet gått (miss i kommunikationen) då är första tanken "på med morgonrocken"!!! Larmoperatörerna kan ju se mig :o
Fast stoppar du larmet får inte larmoperatören titta på bilderna. Iallafall inte hos de seriösa aktörerna. Det är först om du inte stoppar larmet som de får det för då finns det ju en anledning.

Jag sover alltid naken. Vi har larm med bildöverföring och nån gång har larmet gått (miss i kommunikationen) då är första tanken "på med morgonrocken"!!! Larmoperatörerna kan ju se mig :o
Jag sov också naken - tills en kvinna i grannhuset blev attackerad och jag sprang ut näck på balkongen för att skrika och gapa och försöka skrämma bort angriparen. Mitt sovrum vetter bort från huset där det hände och jag vaknade av hennes skrik - ganska många såg nog showen. Rätt åt dem.

Har mjukisbyxor hemma, till jobbet(på jobbet också beroende på vart jag är) i affären, under en shoppingdag, på kalas, möten. Vid mycket speciella tillfällen har jag jeans men det är sjukt sällan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 574
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 577
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 107
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar