Titta dig omkring på stan en helt vanlig dag. Jag har sett folk gå i långkalsonger gående i cowboyboots, jag har sett gråhårig tant i hudfärgad BH och jeans på stan. Om man går till affären i mjukisbyxor, idag 2019 känns som en märklig fråga. Jag har nog själv inget i min garderob jag inte skulle kunna visa mig för folk i, och jag klär inte upp mig för att gå till affären.
Tycker du verkligen att mjukisbyxor är en fråga ens idag?
Däremot blir jag irriterad av att se folk gå med skitiga typ varselkläder som kan stå upp själva, i mataffären, eller folk med ridkläder direkt från stallet, eller grisbonden i blåstället som bara är inne och köper några dosor med snus att ha medan han kör tanken på gärdet bredvid köpcentrumet. Där kan man diskutera borden eller inte.
Jag har absolut inga problem med att åka förbi affären efter att jag varit i stallet. Varför ska jag hem, byta om och åka iväg igen när det ändå är på hemvägen, bilen är redan varm?
Det syns att jag luktar häst, jag dammar av det värsta. Upplever det värre iså fall med de som stinker parfym lång väg om man nu ska argumentera allergier.