Går du till affären i mjukisbyxor?

Ja. Händer även att jag gått i pyjamas :o å andra sidan har jag en ”bekant” som, visserligen oplanerat, hamnade på krogen - iklädd nattkläder under ytterkappan.. där är jag inte ännu :p oftast byter jag dock om när jag ska till affären. Inte för att jag skäms i mina mjukisar utan för att jag ofta går utan trosor hemma och det känns konstigt att gå utan så då tar jag ändå av mjukisarna och kan lika gärna klä på mig andra kläder och dels att jag såhär års inte vill få mjukisarna kalla eller blöta, för jag vill ha något att krypa in och mysa i när jag kommer hem lite kall.

Nej, mina mjukisbyxor bor i soffan. :D Har blivit så löjlig på senare tid att jag knappt går till tvättstugan i mjukiskläder. :o Bryr mig ju dock inte om vad andra har på sig, däremot hoppas jag att folk börjar tänka till vad gäller hästkläder nu när det sprids allvarliga sjukdomar i landet, då känns det som en bra grej med ombyte innan man går in i en butik.

Ja. Händer även att jag gått i pyjamas :o å andra sidan har jag en ”bekant” som, visserligen oplanerat, hamnade på krogen - iklädd nattkläder under ytterkappan.. där är jag inte ännu :p oftast byter jag dock om när jag ska till affären. Inte för att jag skäms i mina mjukisar utan för att jag ofta går utan trosor hemma och det känns konstigt att gå utan så då tar jag ändå av mjukisarna och kan lika gärna klä på mig andra kläder och dels att jag såhär års inte vill få mjukisarna kalla eller blöta, för jag vill ha något att krypa in och mysa i när jag kommer hem lite kall.
Får mig oxå att tänka på när jag jobbade natt, då gick jag till och från jobbet iklädd endast underkläder+ Teddy one-piece. Skulle ju ändå byta om det första jag gjorde på jobbet.

Min vardagsbutik ligger på landet. Där handlar alla som de är, arbetare, hästtjejer, travgubbar, finklädda på väg till stan, ska man fika på väg till stranden, ja då har man bikini och sarong.

Jag har självklart gått i mjukbyxor, även pyjamasbyxor samt (nästan) allt ovannämnda. Däremot hade jag inte åkt in till stormarknaden i allt ovan, men absolut mjukbyxor!

Man vänjer sig när man fått ett jobb där man inte får vara sminkad och man är klädd i vitt (som rödlätt och konstant blek). Faktiskt jävligt befriande när man vant sig.

Ja, jag kan tänka mig att det är befriande!

Jag sminkar mig aldrig mycket, men hade jag inte fått ha smink alls på dagarna hade jag färgat både bryn och fransar. Jag gör det visserligen redan men inte helt regelbundet.

Ja, jag kan tänka mig att det är befriande!

Jag sminkar mig aldrig mycket, men hade jag inte fått ha smink alls på dagarna hade jag färgat både bryn och fransar. Jag gör det visserligen redan men inte helt regelbundet.

Jag började så. För jag hade nästan alltid mascara och lite öronbrynspenna innan. Sedan rann det ut i sanden mer och mer. Läste någon tråd på buke om att se "naturligt fräsch" ut och sedan gav jag upp helt :laugh:

Mysbyxor har jag "hemma", inkl hundpromenader, mataffär och ev närmsta vännerna (särskilt förr). Något mer särskilt ärende byter jag om till nåt mer ordentligt.

Tanken har dock slagit mig att jag nog inte hade varit lika bekväm med det om jag bott i innerstan. Där är alla mer tillfixade och lite påverkas man/jag ju av hur jag ser ut jämfört med omgivningen (bor i stockholmsförort).

Jag går ut med hunden och till lilla närbutiken på hörnet. Jag drar dock gränsen vid kollektiva färdmedel och butiker som ica.

En gång var mitt gamla jobb pga klämdag stängt för besökare och vi var väl 5-6 stycken av de cirka 80 medarbetarna som vägrade ta ut semesterdagar, så dom kunde inte neka oss att jobba
Jag övervägde seriöst att skaffa mig en prickig onepiece enbart för den dagen för att kunna säga att jag minsann jobbat på myndighet i den utstyrslen.
Men min snålhet vann över Yolo...

Vågar jag erkänna att jag senast 04.30 imorse knallade runt kvartetet endast iklädd kängor, jacka, trosor och täckjol?

*spinoff på Hemmakläder”

Jag går inte på stora Ica i mjukisbyxor. Däremot har jag några gånger gått till lilla närmare affären i dem. Det ser visserligen lite sjukskrivet ut men då har jag väl också varit sjukskriven :)

Nej jag har nog aldrig handlat i mjukisbyxor, men å andra sidan så spontanhandlar jag inte heller, jag har minst tio minuter i bil innan jag kommer till en affär. Men jag har handlat i jaktkläder med blod på. :angel: Men att handla kräver lite planering, och då klär jag på mig. Jobbigast är att komma ihåg att dra på sig en BH :o

Ang foppatofflor så har jag däremot handlat i det, jag tänkte inte på vad jag stoppade fötterna i på sommaren och åkte och handlade när vi var i sommarstugan, men jag var snarast en i gänget i mataffären. :idea:

Jag är övertygad om att minst någon av våra grannar har sett mig naken, jag har släppt hunden både en och hundra gånger näck för en snabbkiss, jag tänker alltid att han ska komma in direkt, men ibland måste jag luta mig ut genom dörren och säga till på skarpen och jag tycker alltid att det åker förbi en bil de gånger jag gör det. :cautious::nailbiting::D

Nej jag har nog aldrig handlat i mjukisbyxor, men å andra sidan så spontanhandlar jag inte heller, jag har minst tio minuter i bil innan jag kommer till en affär. Men jag har handlat i jaktkläder med blod på. :angel: Men att handla kräver lite planering, och då klär jag på mig. Jobbigast är att komma ihåg att dra på sig en BH :o

Ang foppatofflor så har jag däremot handlat i det, jag tänkte inte på vad jag stoppade fötterna i på sommaren och åkte och handlade när vi var i sommarstugan, men jag var snarast en i gänget i mataffären. :idea:

Jag är övertygad om att minst någon av våra grannar har sett mig naken, jag har släppt hunden både en och hundra gånger näck för en snabbkiss, jag tänker alltid att han ska komma in direkt, men ibland måste jag luta mig ut genom dörren och säga till på skarpen och jag tycker alltid att det åker förbi en bil de gånger jag gör det. :cautious::nailbiting::D

Hahaha! Det fetade - JA!
Klockan är nästan halv ett en onsdagkväll och man har provat väsa bakom dörren ett par gånger innan man blir less och bara;,"Äsch, det är väl ingen annan vak..!?!? Hoppsan. "

*spinoff på Hemmakläder”

Jag går inte på stora Ica i mjukisbyxor. Däremot har jag några gånger gått till lilla närmare affären i dem. Det ser visserligen lite sjukskrivet ut men då har jag väl också varit sjukskriven :)

Jag går nästan alltid i mjukisbyxor, spelar ingen roll vart jag ska någonstans. Eller undantag fest, då är jag uppklädd ;) och på jobbet bär jag ridbyxor, men går även in med dom i affären!

Jag brukade aldrig göra det förut men nu har jag säckat ihop totalt! Går utan att tveka till Ica osminkad iklädd mina hemmatajts och en stor jäkla hoodie. Så jag ser ofta ut som sju svåra år när jag går dit.

Gillar det speciellt när min man är med som 1) är skitsnygg och 2) aldrig i hela världen skulle gå i mjukisbyxor offentligt. Kontrasten gör det så fruktansvärt tydligt då exakt hur sunkig jag ser ut :up:.

haha exakt så har jag det också och stör mig lite på min slappa attityd. Jag är undantaget som bekräftar. Dvs mannen är den snyggare parten i vår relation :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 577
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 577
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 107
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar