Gapig granne

Crossline

Trådstartare
I lägenhetshuset bredvid mitt bor det en familj där pappan skriker på sina barn en hel del. Typ jämt. På parkeringen, på väg till dagis, inne i lägenheten så det hörs ut. Verkligen vrålar. Barnen är inte stökigare än andra barn, snarare tystlåtna vad jag kan se. Mamman säger inte så mycket heller, det är liksom bara pappan som låter i den familjen.

Jag vet ju inte om det är någon fara. Men det låter så hemskt! Jag överdriver säkert, men jag bara sätter mig in i barnens situation att ha en pappa som alltid vrålar på dom.

Finns det något jag kan göra? Eller vrålar vissa föräldrar bara mer än andra?

I lägenhetshuset bredvid mitt bor det en familj där pappan skriker på sina barn en hel del. Typ jämt. På parkeringen, på väg till dagis, inne i lägenheten så det hörs ut. Verkligen vrålar. Barnen är inte stökigare än andra barn, snarare tystlåtna vad jag kan se. Mamman säger inte så mycket heller, det är liksom bara pappan som låter i den familjen.

Jag vet ju inte om det är någon fara. Men det låter så hemskt! Jag överdriver säkert, men jag bara sätter mig in i barnens situation att ha en pappa som alltid vrålar på dom.

Finns det något jag kan göra? Eller vrålar vissa föräldrar bara mer än andra?

Anonym orosanmälan till soc!

Bättre en anmälan i onödan, än barn som lever i en tillvaro som barn inte borde leva i.

Det kan ju finnas en orsak till att barnen är ovanligt tystlåtna?....

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 504
Senast: Tuggben
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 591
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar