Gammelrosa tights och blå t-shirt?

Många går till gym och vill visa upp sig. Mitt förra gym var fullt av folk som mer stod framför spegeln än tränade;)
Att dom stod framför spegeln har nog att göra med att dom ville se att dom gjorde övningen rätt. När jag gör vissa övningar vill jag se mig i spegeln just för att se att jag gör övningen rätt. Jag tittar inte i spegeln för att på något sätt se hur jag utseendemässigt ser ut (då ser jag mest en svettig person :laugh: ), utan mer om jag har rätt kroppshållning för rörelsen, rör mig rätt osv. :)
 
Att dom stod framför spegeln har nog att göra med att dom ville se att dom gjorde övningen rätt. När jag gör vissa övningar vill jag se mig i spegeln just för att se att jag gör övningen rätt. Jag tittar inte i spegeln för att på något sätt se hur jag utseendemässigt ser ut (då ser jag mest en svettig person :laugh: ), utan mer om jag har rätt kroppshållning för rörelsen, rör mig rätt osv. :)

Tänkte precis säga det, speglarna är ju där för att kunna se tekniken :) Ser ju superfånigt ut att stå och pumpa med blicken fäst vid spegeln men väldigt effektivt för att få rätt teknik. Precis som speglar i ridhus.

TS jag tycker kläderna smälter in på vilket träningsställe som helst :up:
 
Att dom stod framför spegeln har nog att göra med att dom ville se att dom gjorde övningen rätt. När jag gör vissa övningar vill jag se mig i spegeln just för att se att jag gör övningen rätt. Jag tittar inte i spegeln för att på något sätt se hur jag utseendemässigt ser ut (då ser jag mest en svettig person :laugh: ), utan mer om jag har rätt kroppshållning för rörelsen, rör mig rätt osv. :)
Dom tog selfies😊
 
Dom tog selfies😊
Haha ok, förstår. Alla får ju köra sitt race men jag hade tyckte att det hade varit lustigt och tänkt på alla dåliga tinderprofiler där män ofta har "spännisbilder" :laugh:

Men förstår din känsla och hoppas att du hittar ett gym du trivs på! Själv går jag faktiskt på ett boutique gym för kvinnor sen typ 2 år.
 
Haha ok, förstår. Alla får ju köra sitt race men jag hade tyckte att det hade varit lustigt och tänkt på alla dåliga tinderprofiler där män ofta har "spännisbilder" :laugh:

Men förstår din känsla och hoppas att du hittar ett gym du trivs på! Själv går jag faktiskt på ett boutique gym för kvinnor sen typ 2 år.
Det finns ett gym i stan för enbart kvinnor. Män stör mig inte när jag tränar (oftast...) Men i bastun är det störande eftersom många män tycks vilja vifta med sina behag (?). Jag skyler mig. Har liksom inget behov av att visa upp min skraltiga kropp.
 
Det finns ett gym i stan för enbart kvinnor. Män stör mig inte när jag tränar (oftast...) Men i bastun är det störande eftersom många män tycks vilja vifta med sina behag (?). Jag skyler mig. Har liksom inget behov av att visa upp min skraltiga kropp.
Män stör mig inte heller på gym utan det blev detta gym för min del då det låg bra till och fokuserar på den typ av träning jag vill göra.
Alltså sånt är inte ok! Just detta (män som viftar med sina behag) diskuterades faktiskt idag på jobbet då en kollega hade varit på längdskidåkningskurs och när hon skulle gå och basta satt just gubbarna så... nakna med benen brett isär.
 
Gymmets regler
 

Bifogade filer

  • 20230214_231544.jpg
    20230214_231544.jpg
    298,3 KB · Visningar: 51
Gymmets regler
Några punkter är både godtyckliga och enligt mig lite tramsiga. Hur kurz är zu kurz liksom? Och varför ska man inte få lov att träna i ett linne, hur freizügig det än må vara? Sundare att avdramatisera kroppar och sätta upp regler för att t.ex. inte stå och glo eller göra andra på gymmet obekväma på annat sätt. Är detta i Tyskland? Var ungefär i så fall, om du har lust att berätta?
 
Några punkter är både godtyckliga och enligt mig lite tramsiga. Hur kurz är zu kurz liksom? Och varför ska man inte få lov att träna i ett linne, hur freizügig det än må vara? Sundare att avdramatisera kroppar och sätta upp regler för att t.ex. inte stå och glo eller göra andra på gymmet obekväma på annat sätt. Är detta i Tyskland? Var ungefär i så fall, om du har lust att berätta?
Söder om Nürnberg. Schwabach. Bayern...
 
En av tränarna stinker vilket ju känns rätt jobbigt. Jag skulle aldrig boka en träning med den personen. Ung människa så det är svårt att förstå varför hen luktar så illa.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 113
Senast: Snowball
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 974
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 037
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp