Gammelkatten rymmer hela tiden...

Druvan

Trådstartare
Hur introducerar man en ny katt i familjen egentligen? Våran gammelkatt (hane) vägrar acceptera våran nya kattunge (hona). Det har gått bra med alla nya hundar vi skaffat (har hundkennel) men icke denna lilla söta kattfröken :confused:. Han rymmer hela tiden och är borta flera veckor i sträck. Senast återfann vi honom på en gård 2 mil bort *suck*. Vad ska vi göra?

Sv: Gammelkatten rymmer hela tiden...

Druvan skrev:
Vad ska vi göra?
Ibland är det enda man kan göra att oplacera någon av katterna. Vissa katter går inte ihop helt enkelt. Du kan inte jämföra med hundar då hundar är flockdjur.

Sv: Gammelkatten rymmer hela tiden...

Mm, fast man kan nog inte ens påstå att dom inte går ihop- han har inte ens HÄLSAT på den nya kattungen ännu! Tycker det är konstigt att han accepterar vilken hund vi än släpar hem, men en liten kattunge- ush nej! :angel: Kanske det skulle funka med husarrest någon vecka så att han tvingas hälsa och lära känna den nya?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 455
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka