Gammalt vin i matlagning

Milosari

Trådstartare
Jag öppnade en flaska vin för drygt en vecka sedan och sedan blev det bortglömt. Det är ett lite halvdyrt och det skär lite i hjärtat att behöva slänga allt. Kan man använda det i matlagning? Och i så fall, har ni tips på recept utan kött? Kan i värsta fall använda något köttsubstitut.

Jag öppnade en flaska vin för drygt en vecka sedan och sedan blev det bortglömt. Det är ett lite halvdyrt och det skär lite i hjärtat att behöva slänga allt. Kan man använda det i matlagning? Och i så fall, har ni tips på recept utan kött? Kan i värsta fall använda något köttsubstitut.

Vin som har stått öppnat i kylskåpet i en vecka går både utmärkt att ha i matlagningen och ofta även att dricka. Ekfatslagrade viner håller gott och väl i en vecka i öppnat tillstånd.

Vin som har stått öppnat i kylskåpet i en vecka går både utmärkt att ha i matlagningen och ofta även att dricka. Ekfatslagrade viner håller gott och väl i en vecka i öppnat tillstånd.
Det har stått i rumstemp tyvärr... Men det är ekfatslagrat (nytt fat om det spelar roll) med mycket sötma. Ska smaka lite ikväll men vill ha en plan B om det är odrickbart.

jag fryser in både vin och glace för att berika matlagningen..funkar utmärkt. Men använd plastpåsar så exponeras de inte mot luft o is

Har du ingen bra idé nu, frys in det. Jag fryser in överblivet vin i enliterspåsar med zipförslutning så får man plats i frysen. Skriv på vad det är bara så du har koll. :)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 893
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 974
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig kunnat laga mat annat än efter recept. Att laga mat efter recept är inte heller problemfritt, för det går aldrig att köpa...
18 19 20
Svar
396
· Visningar
30 659
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar