Gamla symaskiner, serviceförsök...

Samma som jag hittade med andra ord. Då lär nått av de ställena ha ok kvalitet tror du? :) var ju inte så dyrt som tur va!

Jag har aldrig varit med om att det har varit sämre plast men ju tjockare den är desto lättare är det att hantera den. Jag har ju ofta köpt på bokhandel tidigare och ibland har den varit mer svårhanterlig så det bör ha varit en tunnare variant. Nästa inköp blir på Staples eftersom jag vet att den är 80 mikron (orkar inte maila och fråga de andra billiga affärerna hur tjock den är).

Jag har sett en variant på 90 mikron också men då blir det ett annat pris.
 
Samma som jag hittade med andra ord. Då lär nått av de ställena ha ok kvalitet tror du? :) var ju inte så dyrt som tur va!

Hittade ett till ställe som hade 90 mikron till ett lite snällare pris men det var inte det intressanta... de har typ kontorsporr, MASSOR med trevliga saker man VILL ha men kanske inte behöver och DEFINITIVT inte har råd med. Lexis, har dessutom butiker i Lund. För långt från ära och redlighet mao (dvs för långt ifrån mig) :meh:
 
Hittade ett till ställe som hade 90 mikron till ett lite snällare pris men det var inte det intressanta... de har typ kontorsporr, MASSOR med trevliga saker man VILL ha men kanske inte behöver och DEFINITIVT inte har råd med. Lexis, har dessutom butiker i Lund. För långt från ära och redlighet mao (dvs för långt ifrån mig) :meh:
Lyckas inte kolla deras sida i mobilen :cautious:
 
O_o O_o O_o O_o O_o O_o O_o O_o O_o O_o O_o O_o O_o O_o O_o O_o :arghh:

De få gånger jag lånat ut någon bok (till ovan nämnda bekant) har det menande lämnats med ett bokmärke :D bekanten tog inte illa upp, denne vet hur jag är med mina böcker :p

... och jag vet hur bekanten är med sina böcker... :cautious: :cautious:
*note* låna aldrig böcker av athena_arabians, det skulle innebära ett slut på våran vänskap. :o
 
Var en sväng in till Lund idag och passade på att kika in på ett par second hand, hittade OH-film för 30 spänn som jag högg direkt! De hade två sorter, en lite sladdrigare och en lite tjockare, så jag tog den tjockare. De är ju inte helt lik mönsterkortet, men det skulle kunna funka... Dock får jag absolut inte experimentera något alls förrän jag sytt klart de hundselar jag lovat ska vara färdiga till helgen! (Jag är... öh, halvvägs! :up: ... Visst lät det trovärdigt? :angel:)

@Buck , visst var det du som letade efter en bordmaskin?! Om du inte hittat några än så fanns det två på en affär i Lund, jag tror båda var CB-N. En var en trampmaskin i ett utfällbart skåp-bord-tingest, den andra var elektrisk i ett lite mindre bord. Båda möblerna var rätt mörka. Trampmaskinen svart, elektriska grön. 200 spänn styck! :up:
 
Var en sväng in till Lund idag och passade på att kika in på ett par second hand, hittade OH-film för 30 spänn som jag högg direkt! De hade två sorter, en lite sladdrigare och en lite tjockare, så jag tog den tjockare. De är ju inte helt lik mönsterkortet, men det skulle kunna funka... Dock får jag absolut inte experimentera något alls förrän jag sytt klart de hundselar jag lovat ska vara färdiga till helgen! (Jag är... öh, halvvägs! :up: ... Visst lät det trovärdigt? :angel:)

@Buck , visst var det du som letade efter en bordmaskin?! Om du inte hittat några än så fanns det två på en affär i Lund, jag tror båda var CB-N. En var en trampmaskin i ett utfällbart skåp-bord-tingest, den andra var elektrisk i ett lite mindre bord. Båda möblerna var rätt mörka. Trampmaskinen svart, elektriska grön. 200 spänn styck! :up:
Ungefär var låg denna secondhand hand affären då??? Har bara koll på var en finns då jag gick förbi den varje dag till universitetet :p
 
Ungefär var låg denna secondhand hand affären då??? Har bara koll på var en finns då jag gick förbi den varje dag till universitetet :p

Ganska långt ner på den där stora gatan som går liksom rakt igenom stan, förbi domkyrkan, Åhléns och ända ner till Mejeriet. Var baptistkyrkans butik tror jag, om det säger dig något?

Edit: ganska precis mittemot Katte, kan det ha varit!
 
Ganska långt ner på den där stora gatan som går liksom rakt igenom stan, förbi domkyrkan, Åhléns och ända ner till Mejeriet. Var baptistkyrkans butik tror jag, om det säger dig något?

Edit: ganska precis mittemot Katte, kan det ha varit!
Aha, typ vid sy affären :)?
Hade glömt att där var en second hand :p.
(Får nog åka till lund ngn dag nu :p)
 
Aha, typ vid sy affären :)?
Hade glömt att där var en second hand :p.
(Får nog åka till lund ngn dag nu :p)

Längre ner på gatan, om du tänker på Bernts? Mittemot Bernt finns en second hand, men ett par kvarter längre ner på den gatan finns en till, det var på den längre ner jag såg bordsymaskinerna.
 
@Monstermom - du som är så händig, vill du inte komma upp till Örebro och serva min klippmaskin? ;)

Ooooooh, en helt ny sorts maskin jag aldrig sett insidan av!
mind-blowing.gif


Du är medveten om att mitt sätt att "meka" saker går ut på att skruva alla skruvar som går att skruva på, plocka isär allt som ger sig med mindre än släggvåld, och sen lite vagt hålla tummarna för att det ska gå hyfsat att sätta ihop saker ungefär där de kanske var förut. Och helst inte ha fler än fem okända saker kvar efteråt. :angel:

Jag tror du kan klara det du med. Ta bilder och lägg upp i tråden bara! :D
 
Åh, nu fick jag klåda!
/Migo - vars pocketar ser olästa ut även efter 5 läsningen...
Alltså, jag har böcker som också är fina efter flera läsningar :p Det beror helt på om de är en toabok eller inte ;) Är den bra och spännande så blir det utläst på en gång i soffan, så då blir den inte misshandlad genom att ligga på toagolvet eller om det är pocket, så hänger jag den på elementet :rofl: De flesta pocket blir dock utlästa på en gång, läser ut en på typ 3-4 timmar om det är en harlequin historik. Sen får farmor den, å sen får jag tillbaka dom och försöker sälja av de jag inte vill spara :)
 
Finns ett par tramp maskiner i byn också nu såg jag på blocket, men så vill man ju också ha en som fungerar och inte behöver ngt meckade :grin: Och gärna att man får den gratis med fri hemkörning och sen att de bär upp den på ovanvåningen också :angel:. Dvs kommer nog inte skaffa en symaskin i närmaste tiden.. hade dock varit trevligt med en maskin som inte gör nystan av sy tråden och drar isönder tyget. :banghead:
Jag som precis fick hem en tygbit som jag skulle sy en tröja av. (Nä har ännu inte kommit överens med trådspännigen på ngn av maskinerna).
 
Yay! En sele är klar till slut! Woot-woot! :bump:

Försökte sätta den på Monsterdockan först, men den är till en schäfer så det var inte ens i närheten att den skulle gå att få på. :p

xKDMTAv.png

(Och reflexerna är suveräna på vägen men inte något vidare när man försöker fota inomhus på kvällen. :cautious:)

Så en lite bättre chans att se hur den blev, även om den inte håller formen så bra utan en hund att hålla den uppe:
uRILcGv.jpg


Nu ska jag bara få till en till innan jag kan börja leka med stickmaskinen igen... :p

(För övrigt blir jag alltid så förvånad när folk säger Monster är stor, han är ju mattes lilla sötnos! De andra hundarna på klubben är typ samma storlek ju, på ett ungefär. Och så syr jag en sele till en schäfer och inser att den inte ens går att trä över huvudet på honom... :angel:)

Finns ett par tramp maskiner i byn också nu såg jag på blocket, men så vill man ju också ha en som fungerar och inte behöver ngt meckade :grin: Och gärna att man får den gratis med fri hemkörning och sen att de bär upp den på ovanvåningen också :angel:. Dvs kommer nog inte skaffa en symaskin i närmaste tiden.. hade dock varit trevligt med en maskin som inte gör nystan av sy tråden och drar isönder tyget. :banghead:
Jag som precis fick hem en tygbit som jag skulle sy en tröja av. (Nä har ännu inte kommit överens med trådspännigen på ngn av maskinerna).

Hahaha, ja såna maskiner vill jag också ha! :rofl:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 137
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp