Gamla kläder

Nahar

Trådstartare
Insåg idag att jag har på mig en t-shirt som jag "lånade" av en klasskompis i sjuan. T-shirten är väl lite tightare över axlarna nu, nån kantsöm har gått upp och trycket syns knappt, men den är himla skön. Vill inte skriva ut dens exakta ålder men jag är förvånad över att den håller trots att den använts säkert en gång i månaden sen dess.

Vad är ert äldsta plagg som ni fortfarande använder? Räknat från när ni började använda det (vintage räknas alltså inte:p).

Tjugo år i alla fall på minst en t-shirt, som använts minst ett par gånger i månaden sedan tjugo år tillbaka. den är rätt trasig nu...
Har en klänning jag använt nån gång om året max som är inköpt 1998 tror jag. Har växt ut den nu men har en klänning som blev min runt 95 och då var den inköpt av min mamma i nån loppis långt, långt innan dess.

Jag har en tunika/klänning (jag kallar det tunika, andra säger klänning, men den slutar ovanför knäna så skulle jag böja mig fram skulle folk se min röv, det gör den till tunika enligt mig :D ) i A-form som jag fick för 11 år sedan av min syster, hon har haft den något år för mig så den är nog 15 år. Den är tyvärr sliten med småhål här och där och används numera bara hemma pga det, men jag älskar den. Den är så ledig och skön och sitter precis så som jag tycker om! Nu när jag gått ner 24 kg är den nog för stor, men jag kan ändå inte med att kasta den! Skulle önska att jag kunde laga alla småhålen, men den är nog för sliten helt enkelt. Svart och vit mönstrad och trevlig variant, som varandes tjockis sitter den formen bäst på mig! Hittar inte liknande i butikerna i dag.

Det är nog både det äldsta plagget jag har och det mest älskade!

Tror det äldsta är en lång t-shirt som jag köpte när jag var i hong kong med ett ex, den är riktigt urtvättad nu och jag har den bara som sovplagg när jag sover borta
Den är 15 år

Insåg idag att jag har på mig en t-shirt som jag "lånade" av en klasskompis i sjuan. T-shirten är väl lite tightare över axlarna nu, nån kantsöm har gått upp och trycket syns knappt, men den är himla skön. Vill inte skriva ut dens exakta ålder men jag är förvånad över att den håller trots att den använts säkert en gång i månaden sen dess.

Vad är ert äldsta plagg som ni fortfarande använder? Räknat från när ni började använda det (vintage räknas alltså inte:p).
Halsduk och mössa i favoritlagets design. Har inte exakt ålder, men tror att det är 1988 - så 34-ish år. Men de bärs bara på speciella tillfällen. De är inte väldigt tidsenliga. :D

En sweatshirt från ca 1995-96. Var med i scouterna och min patrull tryckte upp patrullnamnet i liten stil på ena sidan av bröstet. Den är lite blek och trycket börjar flaga men den duger till stallet eller hundpromenader.
Jag har också en "oversized" stickad tröja från 80-talet som håller formen oväntat väl. Den var dock inte min från början, jag ärvde den från min äldre fostersyster någon gång i början av 90-talet. Den är toppen att ha när man bara ska ha en myskväll i soffan.

Jag har en t-shirt som jag borde fått runt mitten av 90-talet som jag använder till och från, det är nog det äldsta jag har kvar.

Har en tshirt från ett speciellt jobb jag hade. Den är nog från 1981. Smått genomskinlig, men skön. Har den under tjockare tröjor. ibland.

Har en massa ganska gamla kläder. HAr svårt att slänga om de fortfarande fungerar. Ibland går de in på andra varvet. Som nu när jag väger ett tiotal kilo mindre. Oväntat många plagg från längst in i garderoben passar igen.

Hittade ett par marinblå byxor i helgen. Hade dem på mig idag. :D

Jag har en typ collegetröja som jag fortfarande använder, som jag nog köpte i mitten av 1990-talet

Mina äldsta plagg som jag kan komma på att jag använder är en championtröja från när jag gick i högstadiet. Fortfarande hel och fräsch trots flitigt användande. Har även gammal dunjacka från när jag gick i 5an eller 6an som får ryka in när det är alldeles förbannat kallt. 24 och 26år gamla. Har även hittat morsan gamla termobyxor från 70-talet. Funkar utmärkt i stallet. Kom på att jag även använder morsans gamla pälsmössa från 60-70talet när jag vill vara extra ful

Jag har en jättestor sweatshirt som det står "Matte är bäst (på fotboll)" på den är från slutet av 80-talet och var min storebrors.

Ett par mjukisbyxor från 1995, hela fortfarande men såklart slitna och tunna i tyget på vissa ställen. Används med andakt nu 😄
Har även kläder från gymnasietiden som används regelbundet, bland annat ett par Levis jeans från 1999ish 😄

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 574
Senast: Sonea
·
Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
33 786
Senast: _Taggis_
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
13 990
Senast: TygerTyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24