gamla hundar!!

zazza girl

Trådstartare
hur gör man för att få tag i valpar man ha sålt ... dom e idm så dom finns ju med i jorbeuks verket... men jag ha inte doms idm..!!!

kan man ta kontakt med djursjukhuset som man va inne med dom hos ... dom bode väl ha kvar dom i min tiks papper väl?????

eller finns det något annat sätt ????:confused: :confused:

Sv: gamla hundar!!

Är din hund renrasig och registrerad i SKK - och är valparna registrerade? I så fall leta upp din hund på hunddata och tryck på avkomma.

Annars har jag ingen idé, tyvärr...

djursjukhuset får inte lämna ut uppgifter de har tystnadsplikt.

Vad betyder idm?

Javan

JA :idea: Nu fattar jag, ibland är jag lite långsam! Trodde det var ett taluttryck som oxå eller el de och liknande (dvs ett nytt som jag inte lärt mig läsa ut).

Javan

ok.. när dete hon inte... så även jag som uppfödare få inte kolla på min tiks papper ..???
för det måste ju stå bland hennes eftersom dom kommer från henne??!!!

zazza girl skrev:
så även jag som uppfödare få inte kolla på min tiks papper ..???
för det måste ju stå bland hennes eftersom dom kommer från henne??!!!

Om du äger tiken som är mamma till valparna, så får du ju titta i hennes journal, men varför skulle valparna och deras id-nummer stå där?
Jag har då inga valpbesiktningar/id-nummer i mina tikars journaler..

Nu är jag väldigt elak men hoppas du lärt dig av misstaget att sälja valpar vind för våg som jag anser att du gjort. Tror inte att du hittar dom genom jbv i alla fall eftersom dom inte är renrasiga.

jo jag ha haft papper på alla valparna vad dom ha hamnat som sånt... men dom kom bort i flytten ....
jag vet va några e .. eftersom det e kompisar som ha köpt dom....

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 417
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 807
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 845
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar