Ok, jag tyckte sista säsongen var väldigt bra, den slog de två tidigare säsongerna med oändliga fantastiska hästlängder! De två senaste säsongerna innan denna var så jag kunde gråta av förtvivlan, bara bombastiska dåliga slag, dåligt med replikskiften och konstiga märkliga beteenden av folk (enda ljuspunkten dräpandet av Littlefinger). Amerikanska effekter. Och drakar som flyger i överljudsfart. Till öar där man slåss i evinnerliga tider med plötsliga deus ex machina lösningar.
Sista avsnittet var mycket bra
jippii.
En härligt tråkig kung som inte bryr sig! och som jag ogillar fick tronen (alla hade bråkat om det gällde någon annan men han var så tråkig så inget att bråka om). Åter vardag, tjafs i rådet. Sansa drottning och Arya kanske kan få sitt jag tillbaka. Brienne mjuk som en marshmallow hård som sten en mänsklig kvinnlig krigare! Vem vet, teknisk utveckling, flera drakar? början till demokrati?
och
Att vinterkungen dog på ett hugg är känns som en frisk härlig fläkt jämfört med alla amerikanska -en halvtimma döda boven som hela tiden återuppstår tjafs (då läser jag mobil eller snabbspolar).
och slaget kunde inte vara längre än en natt. De kunde dragit ut natten på tre avsnitt, men aldrig klarat hålla Winterfell längre än en natt så som de lagt upp hans styrkor.