Vilken dålig säsong! Det har hänt en massa konstiga saker som varit ologiska/inte borde ha kunnat ske.
På sätt och vis fint att Jamie och Cersei återförenades i förra avsnittet (även om jag önskat ett mer dramatiskt slut), MEN de ställer sig på typ den enda platsen där grottan rasar.
Jag blev rätt förvånad av storleken på Danys armé. Jag trodde typ alla Dothrakier dog i slaget med zombiesen, men det var uppenbart en hel del som överlevde både bland dem och Unsullied.
Efter Danys tal... varnade inte Arya Jon att han inte skulle kunna döda Dany, för att hon visste vem han var? Eller tolkade jag fel?
Tycker det blev rätt konstigt. Dany och Jon har ju inte varit tillsammans den senaste tiden, och den blicken de delade när Tyrion fördes bort var inte av kärlek direkt... Så HUR kunde Dany plötsligt tro att Jon skulle följa henne? Speciellt som han stunden innan klagade på att folk avrättades.
Väldigt konstigt att hon plötsligt blev blåögd och inte förstod vad som skulle hända.
Hela scenen med kniven i hjärtat tyckte jag blev för lamt. Jag hade velat ha något mer dramatiskt även här. Någon insikt hos henne att hon var på fel väg.
Fin scen med Drogon och hans sorg, och att han flög iväg med Dany.
Märkligt att inte Unsullied dödade Jon direkt, efter att de uppenbart fick veta att han dödade deras drottning som de följt och dyrkat i flera år. De lät honom gå alldeles för lätt kan jag tycka.
Överraskande att Bran blev kung. Det känns lite som det mest fredliga alternativet, men ack så tråkigt. Jag gillar inte karaktären alls, han har ju inte gjort någon nytta i serien direkt.
Väldigt märkligt att Sansa propsade på att Norden skulle vara fri, för de kunde minsann inte tänka sig buga ens för Bran. Märkligt också att ingen annan fick vara fri utan valde Bran som kung utan mothugg.
Det här var verkligen en knyta ihop säcken-avsnitt. Det chockar inte alls, det berör inte. Inget djup, bara än mer ologiskt, snabbspolat, tråkigt.
Jag hörde på ryktesvägen (minns inte var) att de ska spela in/spelar in en sidstory av Game of Thrones, vad som hände innan allt detta. Vet inte huruvida det stämmer eller inte, men om det gör det, hade det inte varit bättre att satsa på ett värdigt avslut på GoT istället för att börja med ett nytt projekt?
Jag hoppas verkligen att de gör om säsongen, men tror inte det kommer hända.