F
Fruentimber
Så. Nu har jag lite mer tid.
Alltså...
Alltså...
Jag är både lättad och besviken? Tyckte att avsnittet var riktigt bra, snyggt gjort, klippningen var suverän. Det var tydligen den längsta stridssekvens som någonsin spelats in i en serie. Man fick andan i halsen och tårar i ögonen flera gånger om för att det vid så många tillfällen såg ut att vara kört för så många. Jag trodde absolut inte att Night King skulle dö redan nu, att slaget skulle börja och vara över i ett enda avsnitt. Var förberedd på en riktig cliffhanger och många tårar. Tårar blev det, i ren extas och lättnad, men samtidigt lite - vafan? Typ alla lever ju fortfarande? (RIP Jonah som man visste skulle ge sitt liv för Dany)
Kul att Arya var den som dödade Night King, MEN - hur fick hon användning av allt hon lärde sig på Bravos? Hon kom ju "bara" flygandes från ingenstans, om jag inte missade något? Hade varit så mycket snyggare om hon t ex plötsligt kommit fram efter att ha varit förklädd som en av de döda, typ en av de som stod bredvid Night King.
Också - vad gjorde Brans korpar? Vad gjorde Bran? Night King kom ju ändå. Trodde att Bran skulle vara den som kom med lösningen av det man såg.
Blandade känslor, men ändå nöjd över avsnittets snygghet.
Kul att Arya var den som dödade Night King, MEN - hur fick hon användning av allt hon lärde sig på Bravos? Hon kom ju "bara" flygandes från ingenstans, om jag inte missade något? Hade varit så mycket snyggare om hon t ex plötsligt kommit fram efter att ha varit förklädd som en av de döda, typ en av de som stod bredvid Night King.
Också - vad gjorde Brans korpar? Vad gjorde Bran? Night King kom ju ändå. Trodde att Bran skulle vara den som kom med lösningen av det man såg.
Blandade känslor, men ändå nöjd över avsnittets snygghet.