Jag har ju tänkt att Jamie ska döda Cersei, och bli Queenslayer också. Men då måste han överleva det kommande slaget. Däremot talar väl väldigt mycket för att Brienne hör till manusförfattarnas dödslista och att hon stryker med i nästa avsnitt.
Och antagligen räddar hon Jamie på kuppen, och så är allt sorgligt.
Angående Arya är jag kluven. Jag tycker egentligen att Starks har haft tillräckligt med förluster nu och Bran är ju i princip inte en Stark längre utan bara den där... figuren. Men jag har tyckt att hon har spårat ur så mycket i sitt fokus på hämnd så att det inte finns en väg att leva ett "normalt" Westerosliv för henne efter det stora slaget. Jag menar, hon HAR ändå slaktat en hel del människor utan att höja ett ögonbryn, samt styckat upp sina fiender och bakat en köttpaj på dem. Inte så många fjorton-/femtonåringar som bara går vidare till ett normalt tonårsliv efter en sådan uppväxt....
Inte för att hon var så superromantisk nu heller ("get your bloody pants off") men jag får ändå inte ihop bilden av hennes person till någon som jag känner lika mycket för som andra. För mig kan hon också komma att stryka med på slutet.
The Hound är ju också en sådan person som måste leva så länge så att han får döda The Mountain. Men Euron Greyjoy får gärna dö knall och fall, ju förr desto bättre. En mycket fånig person.