Game of Thrones; finalen

CillaW

Trådstartare
Oh yes, yes.
Jag älskade episod 9, Battle of the Bastards. Trodde inte något kunde toppa det.

Jag hade fel.
The North Remembers!

Gör ett försök med spoilermarkering för de som inte sett det än.

Shit shit shit. Så mycket känslor!
Frey Pie - revenge is best served with pie!
Wildfire, Cersei - och hennes sista barn dog. En ny och vackrare drottning är på väg för att ersätta henne. Men nu när hon förlorat allt, kommer en av hennes bröder att döda henne? Vilken av dem?
Farbror Benjen, Bran som till slut fick se Jons mor. Kan hans far vara någon annan än Rheagar?
Och lady Mormont, kan man annat än älska henne! The North remembers - The White Wolf, King in the North! Visst kan han väl legitimera sig själv som en Stark nu?
Så otroligt tillfredsställande, jag är alldeles upprymd. Måste se det fler gånger.
Lång väntan till säsong sju.
Geeeez, hur ska jag hämta mig efter detta....

Åh jävlar i havet. Här satt jag och hade semester och hade, tills jag fick ögonen på denna rubrik, inte riktigt begripit att det var måndag. Jag vågade inte ens öppna inlägget av spoilerskräck utan kastade mig som en hungrig drake över avsnittet. Men nu. Ja oj oj oj. Vad säger man. Snacka om att jag har frossat. Bara se avsnittet, alla som inte gjort det.

Alltså shit. Vilket avsnitt! Rysningar i hela kroppen! Jag kör mina tankar i "spoiler" så ingen som inte sett avsnittet än får en chock :p
@CillaW jag håller med dig i allt du säger i din spoiler!
Vilka känslor, efter Lady Mormonts tal och alla bara "King in the North!" fick rysningar i hela kroppen.
Jag gillar Arya's utveckling starkt. Hon vill fortfarande hämnas och gör det, men under sitt eget namn nu. Även Sansa har blivit så mycket mer vuxen, det har hon iof vart ett tag nu, men i Battle of Bastards var hon grym. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig för henne, kommer hon försöka ta sig mot järntronen efter littlefingers lilla antydan om att han vill sitta där med henne vid sin sida? Själv eller med någon karl (hoppas att hon vill ha den själv)? Eller kommer hon vara nöjd att vara Lady Winterfell?
Och Cersei, undra om hon hade tänkt tanken att Tommen skulle ta livet av sig när Margaery dog pga hans mammas påhitt?
Och såklart, heja Daenerys! Jag tror hon kommer ta tronen. Kanske med Jon Snow vid sin sida som make? :sneaky:

Fy fan vilken längtan till nästa säsong. :arghh:

OMG! Älskart!
Jag var tvungen att kasta mig över lite familjeträd och sortera ut släktskapen nu. Jon måste ju vara son till Rhaegar Targaryen och blir därmed Daenerys brorson! De gillar ju inavel så kanske blir perfect match :D

Jag älskar att GoT har så starka kvinnliga karaktärer. Sansa, Arya, Daenerys, Lady Mormont. De är så jäkla badass! :love:

Alltså holy shit!!!!

Så många episka och maffiga scener!
Älskar Lady Mormont, sån klok och tuff ung tjej.
Inte varit ett fan av Danny på länge men äntligen föll hon mig i smaken igen! Lämna mannen bakom sig och inte bry sig nämnvärt. Äntligen en kvinna som klarar sig utan kärleksdravel, står stark ändå. Sista scenen med skeppen och drakarna fick jag sån gåshud att jag grät.

Cersei var vacker och iskall idag. Undra vad nästa steg blir nu när profetian är uppfylld och hon förlorat allt som gjorde henne männsklig. Riktigt otäck just nu.

Det enda jag känner lite oro över är Sansa. Hon har utvecklats så mycket, kommer hon nöja sig med att bara vara Lady Winterfell? Hoppas hon vill mer, med eller utan Littlefinger.

Någon som kan förklara den vita korpen? Missade vart den kom ifrån och varför den var vit.

Hur ska man kunna vänta 1år på nästa säsong????.... :o

Helt fantastiska sista avsnitt! Vill inte att det ska vara över :(

Älskar hur alla karraktärer har utvecklat sig genom säsongen, blir intressant att se hur de fortsätter :)

OMG! Älskart!
Jag var tvungen att kasta mig över lite familjeträd och sortera ut släktskapen nu. Jon måste ju vara son till Rhaegar Targaryen och blir därmed Daenerys brorson! De gillar ju inavel så kanske blir perfect match :D

Jag älskar att GoT har så starka kvinnliga karaktärer. Sansa, Arya, Daenerys, Lady Mormont. De är så jäkla badass! :love:

Jag tänkte också på det! Han är ingen bastard egentligen vilket blir en härlig plottvist! Ser ingen annan utväg än att han är son till neds syster blir de då och Targaryen, häftigt!

Jag tänkte också på det! Han är ingen bastard egentligen vilket blir en härlig plottvist! Ser ingen annan utväg än att han är son till neds syster blir de då och Targaryen, häftigt!
Svarar i spoiler:
Jo bastard är han ju fortfarande, för hans pappa var ju gift på annat håll och typ kidnappade väl mamman.. Men ändå en häftig twist!

13494902_1168376953235025_1513904761861843169_n.jpg

Den där dök upp i mitt flöde på fb, tyckte det var lite kul :rofl:

Näe, jag fattar inte Jon!

Men då är Jon inte på något sätt besläktad med Stark, utan mer som ett fosterbarn i den familjen? Om pappan är Targeryan och mamman är... Vem? Herregud, vilken dålig koll jag har känner jag.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Äldre Gack, jag kan inte fatta att jag satt och kollade på ett smältande isblock på FB. :o Men helvete också ska vi vänta ända till 16 juli...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 026
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Moderator får gärna flytta om det ligger fel. Men hur vanligt, eller ovanligt, är det egentligen att en häst slickar på en annan hästs...
Svar
10
· Visningar
2 932
Senast: Kildegrei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama