Galoppstatestiken hos Ludde???

tinafinis

Trådstartare
Hej hej!

Detta är inte meningen att vara nån kritik från mig om det nu låter så. Utan jag vill bara inbjuda till dikussion.

Tänkte bara höra med er här vad ni tycker och tänker om Luddes sätt att köra.
Är det bara jag som inbillar mig att många av hans hästar galoperar bort sig?
Jag har inte jämfört hans exakta statestik med någon.

Jag har försökt sätta fingret på vad det kan vara som gör att hans hästar galopperar, eller om det bara är slumpen när jag tittar. Galoppen kommer inte alltid när han kör mot ledningen eller på upploppet, det kan komma när som oxå, men oftast kanske det är just star och upplopp(?).

Idag 4 av 6 hästar galopp
Igår 3 av 4 som exempel.

Vad tycker ni om Luddes körstil? Så farlig tycker jag inte den är men det känns som om han ibland satsar på allt eller inget.

Vad tycker ni? :confused:

Mvh Tina

Sv: Galoppstatestiken hos Ludde???

Ja , När Glen startade i utagningen till Olympia travet . Körde han bara inte eller Märkte han att han inte kunnde vinna och sket idet då? , Han kanske hade kunnat varit bland dom 3 ? :confused:

Vad det gäller Glen tyckte jag han såg slagen ut faktiskt, men man vet aldrig med Ludde.
Allt eller inget?
Kanske inte alltid så lätt att vara hästägare hos honom om man inte har någon stjärna???
Jag vet inte...
Annars gillar jag honom. En riktig profil, sådana behövs.

Ja , När Glen startade i utagningen till Olympia travet . Körde han bara inte eller Märkte han att han inte kunnde vinna och sket idet då? , Han kanske hade kunnat varit bland dom 3 ? :confused:

Var det inte det loppet han inte fick vinna?

Ska leta upp artikeln.

annars gillar jag Ludde, han är aggresiv om än så lite för våghalsig ibland :D

Jo jag hörde när dom intervjuade honom på v75. Men ändå, tror du inte att han låtit Glen vinna om han kunnat o sen struntat i reglerna ändå? Eller så tog han loppet som preppare o lät Glen springa men inte vara så engagerad i loppet? Där av han såg kall ut? Men Ludde är allt lite pillimarisk, jag vet då inte var jag har honom.

Citerar ur forumreglerna:
Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Var det inte det loppet han inte fick vinna?

Ska leta upp artikeln.

annars gillar jag Ludde, han är aggresiv om än så lite för våghalsig ibland

Jag gillar också Ludde .

Men men undrar ju . .

Senast ändrad av en moderator:

Ojdå.... Tina har missat att man inte får diskutera enskilda personer... Sorry........

Det är ju ni användare som ska följa de reglerna, ser ni saker som bryter mot dessa, använd
report.gif
-knappen :angel:

knapplån

Nu har jag sorterat bort inlägg som inte handlar om vad som har hänt i loppen.
Det som händer i lopp kan anses vara okej, med viss tvekan beroende på hur det diskuteras o forumleras. Men vad som händer utanför tävlingsovalerna, i respektive tränares stall/träningscamp är inget vi ska diskutera här.

Jag ville inte diskutera Luddes träning utan just varför hästarna galoppade i loppen...
Jag ber om ursäkt om jag gjort något personangrepp!

Nu är inte jag travexpert (sambon har travhäst) då jag har raggsocka (islandshäst) men de gånger jag ser på travlopp tycker jag att han kör slut på hästarna i början, sedan "dör" de vid upploppet. /Linda

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 694
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix