Galoppsadel

L

Linda

Hej har köpt en gallopsadel från irland, nu undrar jag vad ni tycker att jag ska ha under, har ju en Pufferpad och vad mer? Sen med allroundsyntet sadel gled padden som faaan, Vad ska man göra åt det? Kan det bero på att det är gummigrejs i slutet av sadeljorden?
Tacksam för svar:)

Sv: Galoppsadel

under galoppsadeln eller syntet?

jag har puff + filtpadd (typ 2-2,5cm) under min, funkar perfa... sen sån antiglid-sadelgjordsskydd (sån som alla på galoppen har)

puffen är väl lite tjock under en vanlig ridsadel?

Sv: Galoppsadel

Dom flesta har väl en puffa-pad och inget mer. Gummit under gjordarna används mest i löp. Själv gillar jag dom gamla tjocka filtvojlockarna bäst men jag har fått två puffa-paddar och det funkar jättebra. Och jag rider ofta över en timme åt gången utan problem.

Att gjordarna har elastik i ändarna gör snarare att sadeln ligger bättre. Jag skulle inte vilja rida utan.....

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"